ارتباط ایران با امریکا منوط به عملی کردن شعار 4 سال قبل امریکاست

متکی با اشاره به تغییر نگاه امریکا و برخورد واقع بینانه با مسائل سیاسی و بین المللی از سوی این کشور گفت: ارتباط با امریکا منوط به عملی کردن شعار 4 سال قبل است.

به گزارش خبرنگار احزاب شبستان، منوچهر متکی، نامزد پیشنهادی جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در بخش دیگری از نشست انتخاباتی خود با اصحاب رسانه گفت: در رابطه با ارتباط ایران با امریکا گفت: ایالت امریکا در صورتی که برخورد واقع بینانه با صحنه مسائل سیاسی در کشور و محیط بین المللی داشته باشد می تواند از فرصت مذاکره و روابط با ایران برخوردار باشد منوط به اینکه رویه گذشته را که طی سالیان گذشته نسبت به ایران داشته است تغییر دهد و شعار 4 سال قبل را جامه عمل بپوشاند.

متکی اظهار کرد: در روزهای اخیر زمزمه های جدیدی مطرح می شود چنانچه انطباق میان سخن و رویکرد جدید وجود داشته باشد می تواند از این فرصت استفاده کند.

وی در مورد تصمیم خود برای حضور در عرصه انتخابات اظهار کرد: بنده به عنوان نایب رییس جبهه پیروان و رهبری هستم و حضوراً در این عرصه از باب توصیه تشکیلاتی نبوده ام و این حضور طی یکسال اخیر در رصد نسبت به مسائل مختلف کشور به این جمع بندی رسیده ام و وارد این عرصه شده ام در جبهه نیز افراد مختلفی هستند که از روی تشکلها مطرح شده اند و سه نفر نامزد جبهه پیروان انتخاب شده اند.

وی افزود: ما فعالیت مان را مستقل داریم ضمن اینکه اداب و رسوم رایجی که در انتخابات وجود دارد را مایلیم رعایت کنیم.

وی در مورد رقابت کاندیداهای مختلف که آخرین لحظات اغاز رسمی رای گیری انتخابات گفت: انتخابات در دو حوزه کلان و تبلیغات انتخاباتی مطرح است در باب نخست تمام شخصیتهای سیاسی از رهبری تا نامزدها در ایجاد زمینه های لازم برای آگاهی بخشی به جامعه مشارکت می کنند.

وی گفت: متاسفانه نظام حزبی در کشور ما هنوز سامانه لازم را پیدا نکرده است و نهادینه نشده است و به گونه ای که در سایر کشورها احزاب در بستر زمانی مشخص دیدگاه حزبی خود را مطرح می کنند جا نیفتاده است.

وی اظهار کرد: در ایران در فرصتی برای تضارب آراء و افکار نسبت به کل موضوع انتخابات آغاز می شود و اشکالی بر ان وارد نیست و اکثر کسانی که اعلام نامزدی می کنند فرصت سخن گفتن و بیان دیدگاهها را دارند.

وی در مورد جدایی خود از احمدی نژاد به عنوان یکی از دلایل تصمیم گیری برای ورود به عرصه نامزدی ریاست جمهوری اظهار کرد: جدایی من از احمدی نژاد به خاطر نقض و انتقاد نسبت به برخی رویکردها بود و تصمیم کنونی من بعد از جدایی از احمدی نژاد گرفته نشد.

وی اظهار کرد: حوزه سیاست خارجی حوزه حساسی است و نقدهایی نیز قبلاً در این حوزه وجود داشته است تا جایی که منجر به تجربه و تصمیم سال 89 شد.

وی در مورد برنامه های اقتصادی خود اظهار کرد: بیشترین و به روزترین شاخص مشکل مردم بحث تورم و بحث بیکاری است که در کارگروههای مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و برنامه های مدونی در حال بررسی و بعد از ثبت نام در طول ایام تبلیغات انتخاباتی در فرصت های مختلف زوایا را مطرح می کنیم.

متکی گفت: بحث توجه جدی به امر تولید یک مبحث ضروری و جدی است فرصت تولید فرصتی برابر برای مردم در حوزه ثروت است اگر فرصت نباشد و حمایت از تولید نباشد توزیع فقر در جامعه صورت می گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی 5 دهک پایین جامعه اظهار کرد: در حال حاضر از نظر اقتصاد بیشترین دهک ها در سطح پایین هستند باید طوری عمل کنیم که طبقه متوسط به قائده جمعیتی کشور تبدیل شود با این نگاه تحول اقتصاد کشور به وجود می آید.

وی گفت: تولید تحت هیچ شرایطی نباشد متوقف شود و تحت تاثیر سیاست های بازدارنده قرار گیرد تولید ناموس اقتصاد کشور است با نگاه جامعه به شرایط تولید قادر به توزیع ثروت در جامعه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پیشرفت، عدالت مبارزه با فقر و تبعیض شعار دهه چهارم انقلاب و از مطالبات رهبری در کشور است ما فکر می کنیم به دلیل عدم توجه اساسی به این محورها ما به این شرایط رسیدیم و به عبارت پراید و پیاز برخوردیم.

پایان پیام/

کد خبر 235115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha