57 درصد کانون های استان کرمانشاه، روستایی است

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به فعالیت 355 کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان، اظهار داشت: 57 درصد از کانون های مساجد استان، روستایی و 43 درصد شهری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، امروز(15اسفند)در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن بیستمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور، گفت: وزارت ارشاد در سال 71با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت یافت در جوار مساجد به انجام فعالیت های فرهنگی هنری بپردازد.


وی با بیان اینکه این تصمیم منجر به تاسیس کانون های مساجد شد، اظهار داشت:پس از 20 سال از تاسیس کانون ها در حال حاظر شاهد فعالیت بیش از 15 هزار کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد هستیم.
 

صفری خاطرنشان کرد: از مجموع یک هزار و 211 مسجد در استان در حال حاضر 355 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند این در حالی است که تا پایان سال گذشته 309 کانون در استان مشغول به فعالیت بودند و این حاکی از رشدی خوب در این حوزه است.
 

وی افزود: بنا بر برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری شوند که در سال 90 به این مهم دست یافته ایم و اکنون تعداد مساجد دارای کانون در استان به 29 درصد ارتقاء یافته است.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: اگر محاسبه ای از تعداد مساجد و کانون های فرهنگی هنری در استان داشته باشیم به خوبی درخواهیم یافت که استان کرمانشاه جزو نخستین استان هایی است که برنامه پنجم توسعه را پشت سر گذاشته است.
 

وی با اشاره به تنوع فعالیت های فرهنگی، هنری ، ورزشی و اردویی در کانون ها، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد منشأ خدمات خوبی برای جوانان و نوجوانان مشتاق به حضور در مساجد بوده اند.
 

صفری با اشاره به عضویت بیش از 55 هزار نفر در کانون های استان، یادآور شد: سابقاً تعداد کانون های مساجد در روستاها به نسبت مناطق شهری کمتر بود اما در حال حاضر از مجموع 355 کانون موجود در استان، 201 کانون روستایی و 154 کانون شهری است.
 

وی گفت: 43 درصد از کانون ها شهری و 57 درصد روستایی است که باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته باید به 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری دست یابیم.
 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کانون ها، بیان کرد: علاوه بر این برنامه ها فعالیت های مختلف ورزشی در طول سال و ایام تابستان به صورت گسترده در کانون ها برگزار می شود که از جمله آن می توان به مسابقات فوتسال کانون های مساجد استان اشاره کرد.
 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به لحاظ کمی نسبت به کل کشور از وضعیت مطلوبی برخوردارند و به لحاظ کیفی نیز شاهد رشد خوبی بوده ایم.
 

صفری در ادامه به فعالیت 21 کانون تخصصی در زمینه های مختلف اعم از آموزش، قرآن، نماز، ورزش، هنرهای نمایشی، سلامت، عترت و عفاف و حجاب اشاره کرد.
 

وی تعداد کتابخانه های مساجد استان را 245 باب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 70 کتابخانه ثبتی با فضای بیش از هفتاد متر مربع و 133 کتابخانه باز در کنار کانون های مساجد استان به جوانان مشتاق و علاقه مند خدمت رسانی می کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 235110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha