فعالیت کانون‌های مساجد تکرار خوبی‌ها و تبلیغ دین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فعالیت کانون‌های مساجد را تکرار خوبی‌ها و تبلیغ دین دانست و اظهار کرد: کانون‌های مساجد گامی مثبت در ترویج فرهنگ و هنر از رهگذر مسجد هستند.

حمید نیکرو، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت فرا رسیدن(18 اسفند) سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه مسجد مکانی چند منظوره است، اظهار کرد: مسجد محل ترویج فرهنگ، محل تعلیم و تربیت و محل فرهنگ‌سازی و ترویج زندگی صحیح است.

وی ادامه داد: مسجد پایگاه پشتیبانی از اقدامات و فعالیت‌های ویژه در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بوده و همچنین پایگاهی است که می‌تواند سبک زندگی اسلامی و اصیل را ترویج داده و آرامش‌بخش جامعه باشد.

 

اصحاب مسجد خنثی کننده توطئه های دشمن هستند
نیکرو با بیان اینکه اصحاب مسجد هر کدام به تنهایی سربازی در برابر تهاجمات بیگانه در قالب تهاجمات نرم افزاری و سخت افزاری هستند، بیان کرد: مسجد پرورش‌دهنده افراد خودپای و خودپاسدار است که می‌توانند در برابر هر تهاجمی خنثی‌کننده باشند.


وی اضافه کرد: دشمن درصدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم به ویژه اصحاب مسجد است که اهالی مسجد با توجه به آموزه‌های دینی خود می‌توانند این تلاش‌ها را خنثی کنند.


مدیرکل ارشاد گیلان اذعان کرد: مسجد و اسلام ناب مملو از آثار ارزشمند ایجابی و پیام‌های توحیدی است که اگر به نحو صحیح و مطلوب به جهانیان عرضه شود، خنثی‌کننده همه توطئه‌هاست.


وی مسجد را رأس تولید پیام‌های قرآنی دانست و اذعان کرد: انسان ذاتا دارای فطرت الهی و دریافت کننده پیام‌های الهی است.


انقلاب اسلامی طلیعه ظهور بیداری اسلامی در جهان است

نیکرو انقلاب اسلامی را طلیعه ظهور بیداری اسلامی در جهان اعلام کرد و بیان داشت: بسیاری از مردم جهان به سوی اسلام و انقلاب اسلامی گرایش پیدا کردند و موج اسلام خواهی در جهان روز به روز در حال گسترش است.


به گفته وی، تهاجمات گسترده غرب بر علیه اسلام و ایران اسلامی، نوعی دفاع تهاجمی در برابر موج اسلام‌خواهی است.


این مسئول فرهنگی با اشاره به ضعف دشمن و ایجاد فرقه‌های انحرافی در مقابله با اسلام، افزود: آنها با این روش می‌خواهند دین‎های کاذب را جایگزین اسلام کنند غافل از اینکه اسلام دارای چنان جذابیت‌هایی است که هیچ قدرتی توان رویارویی با آن را ندارد.

 

کانون‌های مساجد گامی مثبت در ترویج فرهنگ و هنر از رهگذر مسجد هستند
وی با اشاره به تاسیس کانون‌های مساجد آن را اقدامی موثر و مثبت برای ترویج فرهنگ و هنر از رهگذر مسجد خواند و تصریح کرد: فعالیت کانون‌های مساجد تکرار خوبی‌ها و تبلیغ دین است.


نیکرو اذعان داشت: فرهنگ گسترده ایرانی باید از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بین کودکان و نوجوانان ترویج پیدا کند.

 

 همدلی و انسجام از بایسته‌های فعالیت‌های کانون‌های مساجد
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، همدلی و انسجام را از بایسته‌های فعالیت‌های کانون‌های مساجد برشمرد و گفت: امام جماعت محور مسجد و کانون فرهنگی و هنری است و فعالیت‌های کانون باید با محوریت روحانی مسجد شکل بگیرد.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی و تاکید بر اهمیت کانون‌های مساجد در کنار بسیج اذعان داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به کانون‌های مساجد نشان‌دهنده اهمیت این کانون‌هاست.


نیکرو با تاکید بر انسجام و وحدت بین امام جماعت، بسیج و کانون فرهنگی و هنری مسجد بیان کرد: این انسجام و وحدت منجر به توانمندسازی و ارتقا سطح فعالیت‌ها می‌شود که خوشبختانه در گیلان این امر وجود دارد.


وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری، ائمه جماعات و بسیجیان در تقویت رابطه امام و امت تکلیف دارند، تصریح کرد: تقویت رابطه امام و امت واسطه کسب فیض برای رسیدن به توحید است.

 

نیکرو با بیان اینکه هنرمندان ما باید باور دینی، اعتقاد اسلامی ناب و تفکر انقلابی داشته باشد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد با استعدادیابی اعضا در پرورش کودکان و نوجوانان و کادرسازی فرهنگی و هنری برای آینده انقلاب بکوشند.


پایان پیام/

کد خبر 235071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha