زنان نقشهای راهبردی در حرکتهای دفاعی و انقلابی دارند

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) گفت: زنان به عنوان حافظان اصلی ارزشهای اسلامی، نقشهای راهبردی و اثر گذاری در حرکتهای دفاعی و انقلابی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار مهدی مهدوی نژاد در آستانه برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده استان در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که نقش کلیدی زنان فقط شامل زنان ایرانی در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نیست اظهار داشت: نقش زن در تحولات فرهنگی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، نقش مستقیم و برجسته ای در سطح جهان است.

 

وی افزود: زنان به عنوان حافظان اصلی ارزشهای اسلامی، نقشهای راهبردی و اثر گذاری در حرکتهای دفاعی و انقلابی دارند.

 

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه زنان به عنوان مادر، همسر، خواهر و دختر، پشتیبان حضور مردان در خطوط مقدم جهاد بوده و هستند، خاطرنشان کرد: در پشت صحنه مقاومت و جهاد هر فرد مبارزی در صحنه بین الملل، زن فداکاری نقش آفرینی کرده است ضمن آنکه حضور مستقیم زنان را در صحنه مبارزه مستقیم نمی توان نادیده گرفت.

 

وی در تشریح نقش زنان در بیداری اسلامی، پوشش اسلامی را نقش عمده در حرکتهای انقلابی نام برد و تصریح کرد: پوشش زنان در اجتماعات و حضور آنان در خطوط مستقیم انقلاب های بیداری اسلامی با پیوستن به سایر شاخصه های فوق، هویت اسلامی و دینی زنان را با قاطعیت در دنیا به نمایش می گذارد.

 

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در ادامه با بیان اهداف برگزاری یادواره زنان شهیده استان ابراز داشت: برای شناسایی سیر تفکر و حماسه آفرینی شهدای زن، نیاز است ابتدا به شناسایی شاخصه های عملی آنان پرداخته شود.

 

وی بسیاری از این شهدا را الگوهای برجسته انسانی و اسطوره هایی تکرار ناپذیر نامید و افزود: هدف اصلی از برگزاری یادواره زنان شهیده، آشنایی بیشتر مردم با این میراث سازنده فرهنگی است.

 

وی بابیان این نکته که زنان ایثارگر از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا راه امام خمینی (ره) که همان برگرفته از فرهنگ فاطمی و اسلام ناب محمدی(ص) است پایدار بماند یادآور شد: یادواره زنان شهیده به حول و قوه الهی قصد دارد با اجرای برنامه هایی درخور شان ایثارگری های زنان شهیده، عرصه جدیدی را در این زمینه به وجود آورد.

 

مهدوی نژاد با بیان جمله " از دامن زن مرد به معراج می رود" گفت: این فرمایش زیبای حضرت امام در رابطه با زنان شهیده مصداق پیدا کرده و به ظهور رسیده است.

 

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) تاکید کرد: برای انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری زنان، نیازی به شخصیت سازی نیست و یادواره زنان شهیده و ایثارگر به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می پردازد.

 

وی به عدم حضور مستقیم و فیزیکی زنان در عرصه دفاع و در خطوط مقدم اشاره کرد و گفت: ثمره جهاد تربیتی زن در پشت جبهه و در خانواده، حضور همسر و فرزندش در صحنه نبرد است.

 

مهدوی نژاد نقش عمده و موثر زنان را در جامعه یادآور شد و گفت: در اوضاع کنونی نسبت به آگاهی نسل امروز باید تلاش کنیم تا با نزدیک کردن این الگوهای عظیم ایثار به خطوط اصلی زندگی جامعه را واکسینه کردن کنیم و این هدف فقط به وسیله زنان در جامعه جاری خواهد شد.

 

وی افزود: زنان ما با الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال و ارائه آن اندیشه های بزرگتری را در نگرش فرزندان ایجاد می نمایند چرا که زنان مربیانی هستند که مردان بزرگتری را تربیت می کنند.

 

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) در پایان به برنامه های انجام گرفته در خصوص معرفی زنان شهیده و ایثارگر اشاره کرد و برگزاری یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو در سطح استان و همچنین در سطح نواحی و پایگاهها ی استان را نام برد.

 

وی برگزاری نشست علمی با محوریت شهید شاخص سال 91 با معرفی زنان شهیده استان در سطح پایگاهها، فعال نمودن سایت عقیله و ارسال پیامک در خصوص زنان شهیده به عنوان الگوی جوانان، ساخت پنجاه وبلاگ از سوی بسیج دانشجویی ، هنرمندان و دانش آموزی را از دیگر برنامه های اجرا شده نام برد و افزود: جمع آوری آثار مکتوب و مصاحبه با خانواده شهدا جهت تدوین کتاب زنان شهیده و رونمایی از آن در یادواره زنان شهیده، برگزاری مسابقات ورزشی، تهیه ویژه نامه به همت تربیت بدنی خواهران، بخش دیگری از فعالیتهای مرتبط با یادواره زنان شهیده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 235068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha