نظام تک‌قطبی امریکا در جهان رو به افول است

سفیر پیشین ایران در مکزیک گفت: نظام تک‌قطبی امریکا در جهان رو به افول است و غرب از هیچ کاری برای توقف این امر فروگذار نخواهد کرد و تنها راه نجات دولت امریکا تسخیر منابع نفتی خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در مکزیک، ظهر امروز (15اسفند) در کرسی "توطئه یا توهم توطئه" در سالن همایش‌های دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد، با بیان سیر چند قطبی شدن جهان گفت: نظام تک‌قطبی امریکا در جهان رو به افول است و غرب از هیچ کاری برای توقف این امر فروگذار نخواهد کرد و تنها راه نجات دولت امریکا تسخیر منابع نفتی خاورمیانه است.

 

وی با بیان هدف امریکا برای اشغال منابع عراق و خاورمیانه گفت: امریکایی‌ها سعی می‌کنند بگویند عصر توسعه تمام شده است، ولی هدف آنها از بیان این مسئله، فریب ملت‌هاست آنها نه تنها به دنبال به دست آوردن منابع نفتی ایران، عراق و عربستان هستند، بلکه به دنبال تجزیه این کشورها نیز هستند.

 

سفیر پیشین ایران در مکزیک با بیان سیر رو به افول امریکا اذعان داشت: تلاش‌های جنگ‌طلبان امریکا رو به افول است و دولت امریکا بیش از 16 هزار میلیارد دلار بدهی دارد.

 

قدیری ابیانه با بیان نظرات اندیشمندان امریکایی مبنی بر عدم پیروزی امریکا از جنگ با ایران تصریح کرد: اندیشمندان امریکایی بر این باورند که اگر به ایران حمله شود، این جنگ 30 سال به طول خواهد انجامید و پس از این مدت نیز پیروزی امریکا قطعی نیست.

 

وی با اشاره به شعارهای سال که توسط مقام معظم رهبری مشخص می‌شوند، گفت: باید همه مردم بر کار و تلاش موثر خود در این شرایط جهانی بیفزایند تا به شرایط استقلال اقتصادی برسیم.


سفیر پیشین ایران در مکزیک با انتقاد به طرح بحث مذاکره و ارتباط با امریکا تصریح کرد: در اوایل انقلاب کشور امریکا در ایران سفارت‌خانه داشت و اگر این روابط جنبه سودمند برای ایران داشت، چرا دولت‌های امریکایی به جاسوسی و خرابکاری علیه ایران دست زدند.

 

وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه در برابر اسراییل تصریح کرد: به ازای هر نیروی حزب‌الله که در این جنگ به شهادت رسید، شش نظامی اسراییلی کشته شدند و این مسئله باعث شد تا پس از جنگ وزیر امور خارجه اسراییل بگوید هیچ قدرتی توان مقابله با حزب الله را ندارد.

 

قدیری ابیانه افزود: امریکا برای حفظ خود نمی‌تواند وارد مرحله نظامی شود و باید از راه‌های دیگر منابع نفتی کشورهای خلیج فارس را از آن خود کند.


وی با بیان فروپاشی اسراییل و حذف آن در سال 2025 گفت: در گزارشی که توسط سیا مطرح شده بود، اسراییل تا سال 2025 وجود خارجی نخواهد داشت و نبود اسراییل به معنی حذف آل سعود خواهد بود. در این شرایط موضع ایران در عرصه جهانی در قدرت‌مندترین وضعیت خود خواهد بود.


قدیری ابیانه عملکرد ترکیه در قبال مسئله سوریه را ناشی از فریب‌های امریکا عنوان کرد و افزود: غربی‌ها ترکیه را فریب می‌دهند؛ که اگر سوریه متلاشی شود قسمتی از آن را به او خواهند داد و در ذهن مقامات ترکیه‌ای حکومت عثمانی را متصور کرده‌اند.


وی رفتن کلینتون از سمت وزارت امور خارجه امریکا را به ضرر ایران دانست و افزود: این بدان معناست که در فتنه 88 کسی که حمایت‌های امریکا را به صورت علنی در رسانه‌ها مطرح می‌کرد، این فرد بود.


سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان هدف تحریم‌ها توسط امریکا اذعان داشت: آنها به دنبال فشار معیشتی بر مردم هستند تا بتوانند افرادی را که طرفدار مذاکره با امریکا هستند، در انتخابات به قدرت برسانند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 235066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha