87 کودک آسمانی در مجتمع سبزواران جیرفت، منتظر نگاه سبز نیکوکاران

87 کودک معلول ذهنی و جسمی مجتمع توانبخشی سبزوارن جیرفت، نیازمند دستان سبز نیکوکارانی هستند که آسمانی می اندیشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مجتمع توانبخشی سبزواران جیرفت به عنوان تنها مرکز نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی زیر 14 سال در جنوب و شرق کرمان در سال 1384 افتتاح شده است.

 

در این مجتمع که ظرفیت نگهداری از 100 کودک معلول را دارد، هم اکنون 87 کودک دارای معلولیت های عمیق ذهنی و جسمی و یا معلولیت کمتر و آموزش پذیر نگهداری می شود.

 

محمد رضانژاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت در جریان بازدید خبرنگاران از این مجتمع با بیان اینکه هزینه نگهداری هر کودک در این مجتمع متوسط ،450 هزار تومان است، گفت: علیرغم افزایش میزان یارانه دولت، باز هم این مجتمع با کمبود بودجه مواجه است و نیازمند کمک های مردمی و خیران است.

 

وی خاطر نشان کرد: بیشتر کودکان دارای معلولیت عمیق ذهنی و جسمی هستند که مانند یک نوزاد باید همه کارهای آنها توسط مددکار انجام شود و فقط تعداد کمی آموزش پذیر هستند که کارهایشان را تا حدودی انجام می دهند.

 

هیچ بنیاد خیریه ای از این مجتمع حمایت نمی کند

 

رضا نژاد با اظهار تأسف از اینکه هیچ بنیاد یا نهاد خیریه ای در جنوب کرمان وجود ندارد که از این مرکز حمایت کند؛گفت: بنابراین ما همچنان نیازمند کمک های مردمی و مشارکت خانواده ها هستیم، اما متأسفانه بسیاری از خانواده ها نیز در شرایط معیشتی بدی هستند و یا اینکه بعضی از کودکان بی نام و نشان هستند.

 

چشمان پر مهر این کودکان به دستان سبز خیرانی است که در برابر این همه معصومیت، آسمانی می اندیشند و خواستار کم کردن گوشه ای از رنج کسانی هستند که توان گفتن رنج و دردشان را ندارند.

 

حساب جام بانک ملت به شماره 2345392594 برای اهدای کمک های نقدی به این مجتمع توانبخشی در نظر گرفته شده و تلفن های 09140186500 و 03482316689 به صورت شبانه روزی پاسخگوی افراد متقاضی و خیران است.

 

پایان پیام/

کد خبر 235053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha