حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک وظیفه عمومی است

استاندار زنجان به اهمیت جایگاه محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای پرداختن به این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان امروز(15 اسفند) در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه امروزه هیچ موضوعی مهم تر از موضوع محیط زیست نیست، گفت: این موضوع برای همه جوامع بشری موضوع مهم و قابل توجه است.


مقام عالی استان ادامه داد: اکوسیستمی که خداوند بر روی زمین قرار داده است برای برآورده شدن نیازهای بشری است و این موضوع ایجاب می کند که همه ما خود را در حفظ و نگهداری از آن مسئول بدانیم.


وی با عنوان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی لازمه ادامه حیات بشری است، افزود: طبیعتی که خداوند برای بشر خلق کرده است همچون شبکه بهم پیوسته ای است که بر روی حیات انسان تاثیر گذار است.


استاندار زنجان خواستار حفظ و حراست از این منابع خدادادی شد و گفت: هر اتفاقی که در این اکوسیستم رخ دهد سلامت بشری را تهدید می کند و همه ما به نوعی باید نگران مسائل زیست محیطی و مشکلات در مقوله منابع طبیعی باشیم.


رئوفی نژاد به پدیده ریزگردها و نگرانی انسان ها از این مقوله شد و افزود: پاره شدن لایه اوزون که نتیجه اقدامات بشری هست نیز به نوعی نگرانی جوامع را در پی دارد.


استاندار زنجان به توسعه صنعت در جوامع و نیاز این توسعه یافتگی اشاره کرد و گفت: با تمام این اوصاف باید مراقب منابع طبیعی و محیط زیست بود چرا که سلامت جوامع در گرو محیط زیست و منابع طبیعی است.


وی به دغدغه برخی از انسان ها در خصوص محیط زیست هم اشاره کرد و افزود: باید در اقدامات و کارهای خود حفاظت و حراست از این منابع خدادادی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.


پایان پیام/

کد خبر 235052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha