بهره گیری از معماری اسلامی در فضای مساجد ضروری است

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه باید به معماری سنتی و اسلامی در احداث مساجد توجه شود، گفت: بهره گیری از معماری سنتی و اسلامی در فضای مساجد ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان صبح امروز(15 اسفند) در همایش آموزشی و تبیین وظایف هیئت امنای مساجد مشهد اظهار کرد: خدمت به خانه خدا فعالیتی ارزشمند است.


وی با بیان اینکه رمز موفقیت هیئت امناء اخلاص در عمل، وحدت کلمه و برخورد خوب و شایسته با نمازگزاران به ویژه جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: مهمترین رسالت اعضاء و هیئات امنای مساجد فعالیت در امور فرهنگی است.


وی به توجه به معماری جدید و فضای مساجد متناسب با فضای معنوی مساجد تاکید کرد و گفت: باید به معماری سنتی و اسلامی در احداث مساجد توجه شد چراکه فضای عبادت باید آرامش بخش و دلپذیر باشد تا جاذبه کافی برای جذب اقشار مختلف به ویژه جوانان داشته باشد.


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه مسجد مکانی فرهنگی است که حضور جوانان در آن باید پررنگ باشد، تصریح کرد: جذب جوانان به مساجد توسط متولیان پایگاه‌های فرهنگی یک هنر است.


وی اصلی ترین سرمایه های مساجد را مردم دانست و گفت: هیئت امناء برخی از مساجد به جای تبدیل زیر زمین مسجد به مکان های تجاری به فکر فراهم کردن مکانی فرهنگی برای جذب جوانان باشند.


حجت الاسلام حائری با اشاره به این مطلب که هیئت امنا و امام جماعت مسجد باید مانع از پرکردن اطراف مسجد با پرده‌ها شوند این کار را باعث دلگیر شدن فضای مساجد دانست و گفت: هیئت امناء مساجد باید در برابر کارهای اشتباه و فرهنگ‌های غلط در مجالس عزا مقابله کنند.


وی با بیان اینکه فلسفه مسجد ایجاد امنیت فکری آرامش برای مردم است، تصریح کرد: هیئت امنا و امام جماعت مسجد باید با برخورد های مناسب زمینه‌ را برای جذب مردم خصوصا قشرجوان در مساجد فراهم سازند.


گفتنی است، همایش آموزشی و تبیین وظایف هیئت امنای مساجد مشهد با حضور 300 نفر از اعضاء هیئت امناء مساجد این شهر برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 235043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha