فضای سبز لازمه توسعه پایدار جوامع بشری است

شهردار زنجان با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه توسعه فضاهای سبز شهری گفت: فضای سبز لازمه توسعه پایدار جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حبیب یگانه شهردار زنجان امروز(15 اسفند) در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه فضای سبز نقش برجسته ای در توسعه پایدار کشورها دارد، گفت: توسعه پایدار همواره مورد تاکید مسئولان بوده و شهرداری نیز در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است.


وی با اشاره به اینکه امسال در شهر زنجان توسعه 26 هکتار فضای سبز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه هر ساله شهرداری موظف است یک مترمربع به فضای سبز شهری اضافه کند.


این مقام مسئول سرانه فضای هر فرد را در استان زنجان 9.8 مترمربع عنوان کرد و گفت: سال آینده نیز 2.2 مترمربع به این فضا افزوده می شود.


به گفته یگانه در توسعه های جدید بیش از 80 درصد توسعه ها با استفاده از طرح جداسازی آب خام و آب شرب صورت گرفته است و بر توسعه فضای سبز تاکید شده است.


شهردار زنجان به برنامه های آتی شهرداری در توسعه فضای سبز اشاره کرد و افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی نگهداری و رسیدگی به فضای سبز شهرداری منطقه 2 زنجان به بخش خصوصی سپرده می شود.


وی به توسعه فضای سبز حریم شهر زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته توسعه 45 هزار هکتار از اراضی منطقه گره داغ در دستور کار قرار گرفت که فاز یک آن در خرداد سال 92 به بهره برداری می رسد.

 

پایان پیام/

کد خبر 235041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha