ساخت مستند "این کشت تلخ" در سیمای استانی زاگرس

مستند " این کشت تلخ است" در مورد مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس در سیمای استانی زاگرس تولید و آماده پخش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مستند " این کشت تلخ است" در مورد خنثی سازی مین های بجای مانده از دوران دفاع مقدس و پاکسازی مناطق آلوده به مین در استان کرمانشاه است که هنوز قربانی می گیرد.

 

جنگ در این مناطق هنوز تمام نشده است و برای تخریب چی ها و آنهایی که هنوز در این مناطق زندگی می کنند، کشته یا مجروح شدن در اثر مین امری عادی و بدیهی است.

آزیتا رصافی، نویسنده و کارگردان این مستند سعی دارد با به تصویر کشیدن فعالیت مستمر گروه های خنثی سازی مین گوشه ای از فداکاری ها و جانبازی این سربازان گمنام را بیان کند.

این در حالی است که در کشورمان حدود 27 میلیون مین در زمان جنگ کاشته شده است که بر اساس تعهدات بین المللی دو کشور در حال جنگ باید مین ها را بر اساس نقشه مشخص بکارند و در زمان صلح موظفند نقشه ها را در اختیار کشور مقابل قرار دهند، اما متاسفانه در مورد کشور عراق این اتفاق نیفتاده است، یعنی بیشتر کاشت ها به صورت دیمی انجام شده است.

مستند 37 دقیقه ای این کشت تلخ است با پرداختن به این مسئله، به بیان سخت تر شدن کار تخریب چی ها با توجه به گذشت زمان و شرابط محیطی که موجب تغییراتی در محل کاشت آنها شده است، می پردازد.

گفتنی است، این اثر به تهیه کنندگی مرضیه یاری میانه، تصویر برداری مهدی سلیمانی، صدابرداری محسن ثقفی، مدیریت تولید کامبیز ترابی، دستیاری تصویر احسان زرفشانی و حسان نادری و دستیاری صدای بهنام محمودی تولید شده و هم اکنون آماده پخش از سیمای استان زاگرس است.


پایان پیام/

کد خبر 235036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha