سرانه جنگل در خراسان جنوبی یک سوم سرانه دنیاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرانه جنگل در این استان تنها یک سوم سرانه دنیا است، گفت: منبع اصلی گیاهان دارویی جنگل ها و مراتع هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، غلامرضا هادربادی امروز (15اسفند) در مراسم درختکاری استان با بیان اینکه امروز شاخص توسعه کشورها تنها رشد اقتصادی نیست، گفت: سلامت و امید به زندگی از مهمترین مولفه های توسعه کشور است.


وی با بیان اینکه آنچه بشر در آن نقش نداشته باشد منایع طبیعی است، افزود: منابع طبیعی شامل آب؛ خاک، حیات وحش، جنگل و مرتع بوده و به نوعی بستر حیات بشر به شمار می رود.

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرانه جنگل در این استان تنها یک سوم سرانه دنیا است، اذعان کرد: منبع اصلی گیاهان دارویی جنگل ها و مراتع هستند که در دنیا تنها 25 درصد مواد دارویی از این گیاهان تولید می شود و سلامت مردم را به دنبال دارد.


وی با بیان اینکه حفظ منابع آب و خاک به عنوان پایه کشاورزی محسوب می شود چرا که در صورت نبودن آن ها کشاورزی نیز ایجاد نمی شود، خاطر نشان کرد: امروز شاخص توسعه کشورها تنها رشد اقتصادی نیست، بلکه سلامت و امید به زندگی از جمله مولفه های مهم آن نیز به شمار می رود.


وی یادآور شد: کنترل گرد و غبار، کنترل سلامت افراد را برعهده دارد و همچنین کاهش آلوگی صوتی با افزایش درختکاری در استان بسیار موثر و قابل کنترل است.


هادبادی کمبود آب شیرین را یکی از چالش های مهم زیست محیطی و منایع طبیعی دانست و گفت: با توجه به اینکه تنها یک درصد از آب های جهان شیرین است و این مقدار کم نیز به علت عدم استفاده درست در تهدید است منابع طبیعی و محیط زیست می توانند این امر را کنترل کنند.


وی تاکید کرد: سرانه بیابان دنیا 2دهم هکتار است و این رقم در ایران نیم هکتار است بنابراین وضعیت منابع طبیعی نشان می دهد که برای حفظ آن باید بیشتر تلاش شود.


هادربادی با بیان اینکه اگر آب و خاک نباشد محیط زیست نیست، خاطر نشان کرد: اهمیت منابع طبیعی در حفظ سلامت عمومی و افزایش امید به زندگی بسیار زیاد است.


پایان پیام/

کد خبر 235020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha