اگر مذاکرات در فضایی مثبت ادامه پیدا کند،تحریم ها از بین خواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد که اظهارات آقای صالحی درباره کاهش تدریجی تحریم‌ها بر اساس فضای مذاکرات، رویکرد 1+5 و چشم انداز این نشست‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگارشبستان،رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست پرسش و پاسخ هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که پیش از ظهر امروز (سه شنبه 15 اسفند) برگزار شد در پاسخ به پرسش چند خبر در این باره که منظور وزیر امور خارجه کشورمان از لغو تدریجی تحریم ها چیست ؟ اینکه آیا این اقدام به وقوع خواهد پیوست و اگر پاسخ مثبت است چه تحریم هایی قرار است به تدریج لغو شود ؟گفت: گروه 1+5 به بخشی از پیشنهاداتی که کشور ما در قبلی به صورت جامع مطرح کرده بود در آلماتی پاسخ داد.
وی افزود:رویکرد منطقی می‌تواند فضای مناسبی را برای ادامه مذاکرات ایجاد کند. ممکن است تا رسیدن به یک تفاهم نهایی هنوز اقدامات دیگری لازم باشد و در ادامه مذاکرات بحث‌ها کامل شود اما جهت‌گیری‌های این گروه فضا را به سمتی هدایت کرده که پیشنهادات را قابل بررسی کند.
مهمانپرست گفت:منظور از مذاکرات هدفمند این است که نهایتا حقوق هسته‌ای کشور ما به شکل کامل برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای به رسمیت شناخته شود و در نقطه مقابل نگرانی‌های طرف مقابل در مورد فعالیت های هسته ای ما نیز برطرف شود.
به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی زمانی که حقوق هسته‌ای کشورمان به رسمیت شناخته شود به معنای این است که هر اقدامی علیه ملت ما جایگاهی نخواهد داشت و باید برای رسیدن به این نقطه گام‌هایی هم وزن و همزمان از سوی دو طرف برداشته شود.
مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: اظهارات آقای صالحی درباره کاهش تدریجی تحریم‌ها بر اساس فضای مذاکرات، رویکرد 1+5 و چشم انداز این نشست‌ها بوده و نشان دهنده این است که اگردر چنین فضایی با یک رویکرد منطقی مذاکرات ادامه پیدا ‌کند در ادامه این نشست‌ها و گام هایی که برداشته خواهد شد، تحریم‌ها از بین خواهد رفت.
 

کد خبر 235016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha