ادغام شرکت کنترل ترافیک و آلودگی هوا در کش و قوس شورا و شهرداری

امروز در حالی حذف ادغام شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوا و کنترل ترافیک در دستور جلسه شورای شهر قرار گرفت که مصوبه آن در سال 89 به تصویب رسیده بود.

به گزارش خبرنگار شبستان، لایحه حذف بند یکم از مصوبه ساماندهی سازمان ها و کیفیت های وابسته به شهرداری تهران مبنی بر عدم ادغام شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران و شرکت کنترل ترافیک با سازمان حمل و نقل ترافیکی در شورای شهر بررسی شد که مصوبه ساماندهی سازمان ها در شرکت های وابسته به شهرداری تهران در سال 89 به تصویب شورای شهر رسیده بود.

 

براساس این گزارش جعفر هاشمی تشکری معاون سازمان حمل و نقل شهرداری تهران اظهارات خود را درخصوص دلایل درخواست مدیریت شهری مبنی بر عدم ادغام شرکت کنترل کیفیت آلودگی و کنترل ترافیک بیان کرد.

 

وی در این خصوص گفت: هیچکدام از افراد شاغل در شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران مستخدم شهرداری تهران نیستند و با ادغام این شرکت هیچ باری از شهرداری کاسته نمی شود و این شرکت هیچ بودجه ای نیز از شهرداری نمی گیرد چرا که در ساختار تعریف شده ان خودکفا بوده و بار مالی در شهرداری ندارد.

 

وی ادامه داد: این شرکت کوچک بوده و در حوزه تخصصی کیفیت هوا فعالیت می کند. در حالیکه در مساله آلودگی هوا هوای تهران محیط زیست اثربخشی مطلوب را ندارد و این شرکت با تجهیزات انواع آلاینده های هوا را اندازه گیری کرده و دیتای ان را در اختیار مدیران و مسئولان قرار می دهد.

 

بنابر اعتقاد معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اگر این شرکت جمع آوری شود انچه امروز از جزییات آلودگی هوا و آلاینده ها اندازه گیری می شود از دست مدیران خارج خواهد شد.

 

وی فعالیت این شرکت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی کرد و گفت: این شرکت با توجه به مسائل خاص و ارتباط با سازمان های بین المللی نباید با سازمان حمل و نقل ترافیک ادغام شود.

 

وی درخصوص شرکت کنترل ترافیک نیز اظهار کرد: این شرکت 400 تقاطع هوشمند، 600 تقاطع برنامه ریزی شده و چندصد تقاطع فیکس تایم را مدیریت می کند و دوربین های کنترل سرعت و کنترل طرح ترافیک توسط این شرکت سازماندهی می شود که واگذاری ان به بخش خصوصی غیرقابل قبول بوده و چرا که نمی توانیم اطلاعات خصوصی را در اختیار بخش خصوصی بگذاریم.

 

در ادامه معصومه ابتکار با تاکید بر سازوکار مثبت شرکت کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران پیشنهاد اجازه ادامه فعالیت این شرکت را داد و گفت: در حال حاضر سازمان حفاظت از محیط زیست تشکیلاتی در این حوزه دارد که ارتقاء این تشکیلات و رشد میسر ان در زمانی که آلودگی هوا حاد می شود را نداشته ادامه فعالیت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بسیار ضروری و مهم است.

 

همچنین رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: هیچ دلیل موجهی برای عدم ادغام این شرکت با سازمان ترافیک وجود ندارد و پاسخ کمیسیون درخصوص حذف این دو شرکت از ادغام ان با سازمان حمل و نقل ترافیک منفی است.

 

چمران نیز با تاکید بر اینکه شرکت ترافیک باید زیرنظر سازمان حمل و نقل ترافیک باشد، خاطرنشان کرد: چون کار تخصصی سازمان حمل و نقل ترافیک و شرکت ترافیک در یک حوزه است پیشنهاد می دهم این شرکت با سازمان ترافیک ادغام شده اما جدا شدن شرکت کنترل کیفیت آلودگی را صلاح نمی دانم و با تشکیل جلسه کمیسیون عمران و برنامه و بودجه این موضوع باید مورد بررسی مجدد قرار گرفته و سپس در مورد ان تصمیم گیری شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 235005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha