آغاز ثبت نام آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم کشوری در مرند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، از آغاز ثبت نام آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم، صرف و نحو و تدبر قرآن کریم در این شهرستان از هفتم فروردین به مدت 17 روز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، محمد حسین شناور، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، صبح امروز (15 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری ها در این شهرستان گفت: آغاز ثبت نام آزمون ملی و سراسری حفظ، ترجمه مفاهیم و تفس، تدبر و صرف ونحو قرآن کریم در 17 سطح، از 7 تا 23 فروردین ماه سال آینده به مدت17 روز از طریق اینترنتی به آدرس: www.quranedu.ir صورت خواهد گرفت.

شناور با اشاره به اهمیت نشر و توسعه فرهنگ قران آموزی در جامعه، گفت: بی شک برای تحقق فرهنگ اصیل قرآنی، تقویت و توسعه نهضت قرآن آموزی در کشور و به عبارتی تجسم عینی جامعه قرآنی، اولین گام آشنایی عموم جامعه با ظاهر قرآن کریم و مؤانست با این کلام عزیز الهی است و در همین راستا معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وا رشاد اسلامی با همکاری ادارات شهرستان و موسسات قرآنی کشور، با طراحی دوره های مختلف آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف تلاش کرده است این مهم محقق شود.

وی اظهار کرد: در این آزمون که به منظور ارزیابی قرآن آموزان و فراگیران دوره‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی شهرستان به صورت ملی و سراسری وزیر نظر معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار می شود، استعدادهای درخشان با هدف حمایت‌های بعدی کشف و شناسایی شده و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند تصریح کرد: این آزمون ها که هر سال دو مرتبه در اردیبهشت و مهرماه برگزار می‌شود، در شهرستان مرند نیز 13 اردیبهشت ماه سال 92 به صورت متمرکز در مرکز شهرستان با شرکت برادران و خواهران قرآن آموز در 4 رشته قرآنی شامل حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و صرف و نحو مقدماتی، تدبر در قرآن کریم و در 17 سطح در رده های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان مرند در این دوره ها از نظر تعداد شرکت کننده در این آزمون ها فعال در سطح استان معرفی شده است و لذا تلاش ها و اقدامات جدی در خصوص بهتر برگزار شدن این آزمون در نظر گرفته شده است.


شناور یادآور شد: داوطلبانی که که به صورت آزاد متقاضی شرکت در آزمون باشند، حتما در زمان ثبت نام اینترنتی گزینه "داوطلب آزاد" را انتخاب کنند و نیز به منظور جلوگیری از از مشکلات احتمالی در زمان ثبت نام و کاهش ترافیک ثبت نام ،موسسات قرآنی از روزهای نخست نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 

وی خاطرنشان کرد: مهلت الصاق عکس به کارت ورود به جلسه آزمون وممهور نمودن آن به مهر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرند از اول تا 10 اردیبهشت 92 خواهد بود و در غیر این صورت ازورود کارت های بدون عکس ومهر به محل آزمون جلوگیری می شود.

گفتنی است، زمان برگزاری این آزمون صبح روز جمعه 13 اردیبهشت بوده و نتایج این آزمون قرآنی حد اکثر تا 10 خرداد ماه 1392 از طریق سایت درگاه جامع آموزش قرآن کریم کشور اعلام می شود.


شایان ذکر است، به تمامی برگزیدگان این آزمون در صورت کسب نمره 60 از 100 اعطای گواهینامه معتبر پایان دوره از طرف معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از نفرات برتر و ممتاز این آزمون ها کسب امتیاز 90 از 100 از طرف مرکز آزمون جوایزی اهدا می شود.


پایان پیام/

کد خبر 235001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha