193 کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی کردستان فعال هستند

مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی مساجد نقش مهمی در توسعه فرهنگ دارند، از فعالیت 193 کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه امور مساجد کردستان در نشست خبری به مناسبت 18 اسفند در سنندج، مسجد را محلی برای تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: ایجاد جاذبه‌های متناسب با ارزش‌های اسلامی در مساجد باعث جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، تقویت باورهای دینی و رشد عقلی آنها می‌شود.


وی افزود: وجود کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد و ارائه برنامه های متنوع سبب می شود جوانان در برابر آسیب های فرهنگی مصون مانده و همیشه در صحنه باشند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: نقش کانون های مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و ارائه برنامه های فرهنگی هنری در راستای جذب جوانان به سمت مساجد بسیار مهم و اساسی است.

 

گلباغی با تأکید بر اینکه مساجد باید کانون مسائل فرهنگی باشد، تصریح می کند: این کانونها باید به رفع نیازهای فکری جامعه بویژه جوانان کمک کند و بستری برای اعتلای سطح آگاهی های آنان باشد.

 

این مقام مسئول اذعان کرد: در دولت 9 و 10 شاهد رشد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بودیم به طوری که اکنون این تعداد به 300 کانون رسیده است که 12 مورد آن تخصصی هستند و تعداد 193 مورد آن در روستاها واقع شده اند.


مسئول دبیرخانه امور مساجد با بیان اینکه کتابخانه های مساجد صاحب مجوز رسمی فعالیت از نهاد امور کتابخانه ها می شوند، اذعان داشت: صدور مجوز رسمی فعالیت کتابخانه های مساجد به بهبود خدمات این مراکز کمک می کند و در گسترش کتابهای مورد نیاز نقش به سزایی دارد.

 

وی افزود: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد تسهیلات و اعتباراتی برای تفکیک کتابخانه‌ها از کانون‌های مساجد در نظر گرفته و تدابیر ارزشمندی را نیز اندیشیده است.


وی ادامه داد: ظرفیت کتابخانه های مساجد بیش از موقعیت فعلی است و با توجه به استحکام پایه های اجتماعی این مکان ها که از قدیم الایام زبانزد خاص و عام بوده است، می توان در این مکان ها بیش از این سرمایه گذاری کرد و طبعاً نتیجه آن را هم دید.

 

گلباغی، ایجاد کانون های مساجد در نقاط روستایی و مرزی را از مهم‌ترین دستاوردهای ستاد عالی کانون‌های مساجد دانست و گفت: از سال آینده تمام کتابخانه های مساجد صاحب مجوز رسمی فعالیت می شوند و به همه این مراکز نرم افزار کتابخانه ای مهر مساجد اهدا می شود.


 وی ایجاد زیرساخت های فرهنگی مناسب در روستاها را موجب ارتقاء فرهنگ عمومی در روستاها برشمرد و بر تلاش بیشتر دستگاه های فرهنگی بر تعمیم فعالیت های فرهنگی به روستاها را مورد تأکید قرار داد.


پایان پیام/ 

کد خبر 234999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha