جشنواره شعر کودک و نوجوان در ارتقای سطح کیفی اشعار تاثیرگذار است

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: جشنواره شعر کودک و نوجوان در ارتقای سطح کیفی اشعار کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌صادق رضائی،‌ مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان امروز "15 اسفند" در آئین برگزاری جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان در شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: باتوجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالای این جشنواره تلاش می کنیم این جشنواره سال آینده در سطح بن المللی برگزار شود.


وی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی شعر کودک و نوجوان افزود: باید اشعار کودکان و نوجوانان خود را به تمام دنیا بشناسانیم و با این کار تمام دنیا را از فرهنگ و تعلقات کشور خود آگاه سازیم.


رضائی خواستار رونمایی از دبیرخانه سومین جشنواره شعر کودک و نوجوان در شاهین شهر شد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حامیان اصلی برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی است.


در ادامه ناصر نفری، شهردار شاهین شهر افزود: امسال حدود 2 هزار اثر در جشنواره ملی شعر کودک پذیرفته شده و در کتابی به نام "فردا، درختی خواهم ساخت" جمع‌آوری شده و امیدواریم سال آینده این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شود.

 

وی گفت: تقویت بنیان‌های شعری با رویکرد تاثیرگذاری بر مخاطب و بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و نو در زمینه شعر کودک، شناسایی استعدادهای ادبی جامعه و صیانت و پاسداشت از این سرمایه، نگاه متعهدانه و هنرمندانه به پرورش خلاقیت کودکان در جهت رشد آموزه‌های دینی و ارتقای فرهنگ شهروندی و خلق و تولید بیشتر آثار فاخر ادبی با محوریت شعر کودک و خردسال از اهداف این جشنواره است.


وی گفت: در راستای ارتقای فرهنگ در شهرستان شاهین شهر تلاش های قابل توجهی انجام داده ایم به طوری که در سال آینده بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی مانند کتابخانه و فرهنگ سرا در این شهرستان افتتاح می شود.


گفتنی است، این جشنواره به مدت دو روز " 15 و 16 اسفند" با برنامه های جنبی متنوع در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 234978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha