جشنواره «بچه های مسجد» درسال آینده به صورت ملی برگزار می شود

سرابی از برگزاری جشنواره "بچه های مسجد" با مشارکت ستاد عالی کانون های مساجد به صورت ملی در سال آینده و همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ظهر امروز(15 اسفند) در نشست خبری در آستانه (18 اسفند) سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین اختتامیه جشنواره "بچه های مسجد" همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری (17 اسفند) در مشهد برگزار می شود.


سرابی از برگزاری جشنواره "بچه های مسجد" با مشارکت ستاد عالی کانون های مساجد به صورت ملی در سال آینده و همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون های مساجد خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای بهمن ماه جاری و با هدف تحرک و پویایی اعضای کانون های مساجد اعلام شده است.


سرابی از رشد 25 درصدی تاسیس کانون های مساجد خراسان رضوی در سال جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با دارا بودن بیش از هزار و 400 کانون فرهنگی هنری در سطح کشور در زمینه راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در رتبه نخست قرار دارد.


سرابی در همین زمینه با بیان اینکه بیش از هزار و 300 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مشغول به فعالیت است، گفت: همچنین 300 کتابخانه باز نیز در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول به فعالیت هستند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز از عضویت 300هزار نفر به صورت رسمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه رتبه نخست کانون های فرهنگی هنری مساجد از نظر کمی و کیفی در سطح کشور به خراسان رضوی اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از حیث کیفی نیز جز استان های برتر هستند، گفت: در حال حاضر خراسان رضوی دارای 28 کانون فرهنگی هنری تخصصی، 16 مرکز خانه فرهنگی دیجیتال، مجری 2هزار و 380 طرح " تلاوت نور"، دارای 180 هسته پژوهشی و انتشار 83 نشریه تجربی است.


وی با بیان اینکه از مهمترین شاخصه های مهم فرهنگی و هنری توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد است، اذعان داشت: کانون های مساجد نقطه پیوند مردم و اهالی مساجد با فعالیت های فرهنگی هنری و توسعه هنر متعالی و ارزش های انقلاب اسلامی در قالب های فرهنگی هنری است.


سرابی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مهمترین پایگاه برای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی که مطالبه مقام معظم رهبری از متولیان فرهنگی و هنری است، معرفی کرد.


وی بیان داشت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی خط مشی جدیدی را برای متولیان و مسئولان کانون های مساجد رقم زده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 234977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha