کانون‌های مساجد جایگاهی برای بصیرت بخشی به اجتماع هستند

معاون امور فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد در تحکیم باورها، اعتقادات، دین نقش موثری دارند، گفت: کانون‌های مساجد جایگاهی برای بصیرت بخشی به آحاد مختلف اجتماع هستند.

حجت الاسلام محمود یوسفی، معاون امور فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان کردستان به خبرنگار شبستان گفت: کانون‌های مساجد به عنوان پایگاهی اثرگذار با آموزش مبانی مذهبی و معنوی در تحکیم باورها، اعتقادات، درونی کردن دین نقش موثری دارند.


وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد نقش تاثیر گذار در تهاجم فرهنگی دارند، افزود: این کانون ها در این شرایط حساس، نقش بسیار بالایی در ارائه برنامه های فرهنگی و دینی، مذهبی در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشند.


یوسفی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث افزایش آگاهی و بصیرت جوانان در زمینه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی است و باعث می شودتا جوانان به سوی معنویت بیشتر کشیده شوند.


وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ترویج ارزش های اسلامی در جامعه نقش مهم و تعیین کننده دارند، زیرا که این کانون ها جایگاهی مهم برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در راستای بصیرت بخشی به آحاد مختلف اجتماع هستند.


حجت الاسلام یوسفی اذعان کرد: با توجه به تلاش دشمنان دین اسلام برای کم‌رنگ‌کردن نقش مساجد پس ازپیروزی انقلاب اسلامی‌، تشکیل این کانون‌های مساجد به رونق مساجد کمک بسیار کرده است.


معاون امور فرهنگی اوقاف وامور خیریه استان کردستان افزود: مساجد فقط برای برگزاری بعضی مراسم ها نیست همچنان که در صدر اسلام نیز مسجد کارکرد فرهنگی و دینی و اجتماعی و سیاسی داشته است.


این مقام مسئول اظهار داشت: مسجد در فرهنگ اسلامی از جایگاهی مهم و رفیع برخوردار است تا جایی که واژه مسجد، جمعاً 28 بار در قرآن کریم ذکر شده است.


وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در پررنگ کردن جایگاه مساجد بسیار تاثیرگذاراست زیرا رسانه ها می توانند با انعکاس خبرهای خود در رابطه با مساجد زمینه تشویق و ایجاد انگیزه بین جوانان وجوانان را ارتقا دهند.


پایان پیام/

کد خبر 234972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha