شناسایی 9 کارگاه واجد شرایط برای تأسیس خانه بهداشت در خوزستان

معاون رفاه و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، از شناسایی 9کارگاه واجد شرایط برای تأسیس خانه بهداشت در استان خبر داد.

عبدالکریم انصاری، معاون رفاه و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعداد بازدیدهای دوره ای از خانه های بهداشت کارگری را 30 مورد در ماه اعلام کرد و به خبرنگار شبستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 کارگاه واجد شرایط، برای تأسیس خانه بهداشت در استان شناسایی شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت 57 خانه بهداشت کارگری موجود در استان، افزود: طرح ارائه مراقبت های اولیه در خانه های بهداشت کارگری براساس اصل 29 قانون اساسی از سال 1366 در کشور آغاز شد و هدف از اجرای آن، تأمین سلامت کارگران و اعضای خانواده آنها، ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی است.

 

انصاری، تصریح کرد: خانه های بهداشت کارگری برای رفاه حال کارگران توسط کارفرمایان در محل کارخانه و یا کارگاه خود تأسیس می شوند تا به کارگران شاغل، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه شود و نیز سطح آگاهی و رفتارهای بهداشتی کارگران در زمینه بهداشت عمومی و بهداشت حرفه ای ارتقا یابد.

 

وی بازدید های دوره ای از خانه های بهداشت کارگری را به منظور بررسی امکانات و تجهیزات خانه های بهداشت، نحوه برگزاری دوره های آموزشی بهداشتی کارگران و انجام آزمایش های دوره ای از کارگران ذکر کرد و ادامه داد: بررسی عوامل زیان آور محیط کار و اقدامات انجام شده در زمینه سالم سازی آن و همچنین ارائه راهکارهای لازم در زمینه رفع نواقص بهداشتی محیط کار از دیگر اهداف بازدید از خانه های بهداشت کارگری است.

 

وی شرط اصلی تأسیس خانه های بهداشت کارگری را وجود حداقل 50 شاغل در کارگاه های صنعتی و تولیدی و 20 نفر در کارگاه های معدنی اعلام کرد و اذعان داشت: مراقبت های بهداشتی اولیه، آموزش موازین بهداشت و تشکیل پرونده بهداشتی برای شاغلان، بازدید از تأسیسات بهداشتی و رفاهی کارگاه، ارائه کمک های اولیه به حادثه دیدگان، ارائه آمار و گزارش از حوادث و سوانح و فعالیت های بهداشتی محل کار، سالم سازی محیط کار از قبیل کلرزنی آب آشامیدنی- سم پاشی و طعمه گذاری علیه حشرات و جوندگان و دفع زباله از جمله فعالیت خانه های بهداشت و بهداشت یاران است.

 

پایان پیام/

کد خبر 234968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha