مذاکرات آلماتی متفاوت و منطقی تر از قبل بود

سخنگوی وزارت امور خاجه کشورمان تصریح کرد که مذاکرات ایران با 1+5 در آلماتی منطقی تر از قبل بود و به نتایج آن خوشبین هستیم.

به گزارش خبرنگار شبستان،رامین مهانپرست،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست پرسش و پاسخ هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که پیش از ظهر امروز (سه شنبه 15 اسفند) برگزار شد در مورد نتایج مذاکرات ایران و گروه 5+1 در آلماتی گفت:رویکرد این مذاکرات متفاوت و منطقی تر از مذاکرات قبلی بود.
وی در این باره با اشاره به اینکه مذاکرات نمایندگان ایران و گروه 1+5 در قزاقستان با فضای مثبت جدیدی روبرو بود،گفت:همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم راه حل موفق بودن این مذاکرات باید رویکردهای منطقی باشد تا در چارچوبی که حقوق ملت ما به رسمیت شناخته شود و نگرانی های طرف غربی برطرف شود آینده ای قابل قبول برای تفاهم طرفین ایجاد شود.
مهمانپرست خاطرنشان کردکه جهت گیری جدید گروه 1+5 فضا را به سمتی هدایت کرد که پیشنهادات ایران مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد .
وی افزود که البته این گام اول است و رد نشست فنی اسفند ماه و همچنین مذاکرات آتی در آلماتی که در فروردین برگزار می شود به تدریج نتایج مورد قبول طرفین حاصل می شود.
مشروح پرسش ها و پاسخ ها در مورد نشست آلماتی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
 

کد خبر 234965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha