ایمیل و موتور جست‌وجوی ایرانی در راه است

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ داخلی به دنیا می‌توانیم روی موتورهای بازی رایانه‌ای داخلی سرمایه‌گذاری کنیم،از فعال شدن ایمیل وموتور جست‌وجوی ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، نشست خبری بهروز مینایی، رییس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد. در این نشست همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز منعقد شد.
 

علی حکیم‌جوادی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران که در این نشست حضور داشت طی سخنانی با تأکید بر اینکه باید به بازی‌های رایانه‌ای بیش از پیش توجه شود، گفت: بازی‌های رایانه‌ای نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کنند چرا که در بخش اقتصادی یکی از مواردی که بازگشت سرمایه به سرعت برمی‌گردد همین حوزه بازی‌ها است. همچنین در بخش ایجاد اشتغال نیز بازی‌های رایانه‌ای مهم هستند.

 

وی با بیان اینکه از نظر بخش فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه هستند، بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای به لحاظ فرهنگی مهم‌اند چرا که ورود فرهنگ‌های بیگانه برای نسل‌های جوان بسیار مضر است و بنابراین نقطه هدف ما بخش نوجوان و جوان کشور است که اگر در این حوزه فکر و اید‌ه‌ای اساسی نداشته باشیم از دیگر کشورها عقب می‌مانیم.

 

حکیم‌جوادی با اشاره به اینکه استراتژی‌های یادگیری باید از مقطع دبستان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: هدف ما استفاده از ابزارهای الکترونیک در دنیای امروز است و اینکه چقدر از فضای مجازی به دلیل فراگیری زیادش بسیار مورد هجوم فرهنگی قرار می‌گیریم بحث بازی‌های رایانه‌ای جدی است و در این زمینه بسیاری از کشورها نیز به آن تأکید دارند.

 

وی عنوان کرد: بسیاری از کشورها بحث جنگ در سال‌های آینده را بر روی بازی‌های رایانه‌ای پیاده می‌کنند که خطری بسیار جدی برای ما محسوب می‌شود. در بحث اجتماعی نیز خشونت‌هایی که به صورت ناخواسته از این بازی‌ها سرچشمه می‌گیرد ضرر‌های بسیاری برای ما خواهد داشت.

 

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: برای ترویج فرهنگ داخلی به دنیا می‌توانیم روی موتورهای بازی رایانه‌ای داخلی سرمایه‌گذاری کنیم تا خلأهای موجود در این حوزه را پر نماییم و در ادامه این مسیر در حوزه صادرات بازی‌ها نیز سهمی داشته باشیم. به عنوان وزارت ارتباطات نقش ما ایجاد بستر لازم و حمایت از این حوزه است تا شکوفایی و رشد در خدمات ایجاد شود.

 

وی در ادامه با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و توسعه آن در جریان اطلاعات بیان کرد: در حال حاضر مسئول استانی این شبکه در حال راه‌اندازی است و برای افرادی که بازی‌های رایانه‌ای طراحی و تولید می‌کنند ما نیز حمایت‌هایی را صورت می‌دهیم چرا که حمایت از موضوعات پایه‌ای جزیی از اهداف ماست.

 

حکیم‌جوادی به بحث موتورهای جست‌وجو و تولید داخلی آنها اشاره کرد و گفت: در بخش موتور جست‌وجو معتقدیم که دولت نباید نقش تصدی‌گری ایفا کند اما باید حامی تولید موتور جست‌وجوی داخلی باشد و تمام تلاش‌های ما نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: ایمیل ایرانی و بومی نیز از دیگر بحث‌های موجود در این زمینه است که در شبکه ملی اطلاعات پی‌گیری خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 234957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha