دانش محوری پلیس، لازمه تحقق پلیس اجتماعی

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی لازمه تحقق یک پلیس اجتماعی و مردم محور را دانش محوری پلیس در سایر امور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان مرکزی سرهنگ کاکاوند جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در هشتمین جلسه شورای پژوهشی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت دانشگاه های استان در سال 91 از عملکرد دفتر تحقیقات کاربردی قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به رویکرد جدید ناجا مبنی بر دانش محوری پلیس عنوان داشت: لازمه تحقق یک پلیس اجتماعی و مردم محور دانش محوری پلیس در سایر امور است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: رویکرد ناجا در این بخش رویکردی بسیار مثبت و رو به جلو است و امروز ما شاهدیم که نیروی انتظامی در محافل علمی کشور به عنوان یک سازمان دانش بنیان شناخته شده است.

 

سرهنگ کاکاوند با ابراز امیدواری از این حرکت عنوان داشت :یکی از ثمرات این رویکرد تشویق کارکنان به ادامه تحصیل و فرا گرفتن علوم مختلف و مورد نیاز مجموعه پلیس بود که همین امر موجب شد پلیس اجتماعی ملموس تر در سطح کشور خود نمایی کند.

 

در ابتدای این جلسه سرهنگ "سید احمد خسروی" رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان با تشکر از زحمات اساتید دانشگاه های استان و هییت رییسه فرماندهی انتظامی استان در پشتیبانی علمی و فکری و مادی دفتر تحقیقات گزارشی از عملکرد شورای پژوهشی در سال جاری ارائه کرد.

 

وی بیان داشت: دو طرح "بررسی عوامل موثر در ارتکاب جرایم عمومی کارکنان نیروی انتظامی(مطالعه موردی در 6 ماهه اول سال 91 استان مرکزی)" و "بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان پیام نور اراک وتمایل آنان به مواد مخدر" تصویب شد.

 

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی در ادام افزود: طرح "بررسی رابطه حجاب با امنیت اجتماعی دانشجویان استان مرکزی" به دلیل عدم توانایی مجری در ارایه طرح و نداشتن چار چوب علمی مناسب مورد تصویب قرار نگرفت.

 

سرهنگ خسروی گفت: طرح "جایگاه مشارکت اجتماعی دانشجویان در امنیت اجتماعی" ارایه شده از سوی اعضای هییت علمی دانشگاه علوم انتظامی و دو طرح " طراحی و ساخت دستگاه سوراخ کن اتوماتیک لاستیک خودرو به منظور توقف اجباری آنها در ایست های بازرسی " و " بررسی تاثیر مشارکت دستگاه قضایی با نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی درشهرستان اراک " بعد از اعمال اصلاحات مورد نظر در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرند.


پایان پیام/

کد خبر 234939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha