طرح یک روز برای فردا در مدارس قزوین اجرا شد

طرح "یک روز برای فردا" که به صورت واگذاری اداره فعالیت های آموزشی، پرورشی و خدماتی به دانش آموزان صورت می گیرد، در دبیرستان پسرانه قزوین اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، جعفر حبیبی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، پیش از ظهر امروز(15 اسفند) در حاشیه بازدید از طرح "یک روز برای فردا" که به صورت نمادین در دبیرستان صدرا در قزوین اجرا شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدرسه علاوه بر محیط کسب علم و آگاهی، محیطی است که دانش آموزان در آن آداب و مهارت های زندگانی و اجتماعی را نیز تمرین می کنند.
 

وی ادامه داد: طرح یک روز برای فردا با این هدف اجرا می شود که دانش آموزان را برای پذیرش مسئولیت های آینده آماده کنیم چراکه مدیریت و کارهای اجتماعی در آینده به دست همین دانش آموزان صورت می گیرد.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: طرح یک روز برای فردا به صورت ابتکاری در استان قزوین آغاز شده است و براساس این طرح امروز تمام دبیرستان های استان توسط دانش آموزان اداره می شود.
 

وی توضیح داد: در راستای اجرای این طرح مسئولیت های امور مدرسه اعم از مدیریت، معاونت، تدریس، مسئولیت کتابخانه، بهداشت و غیره توسط دانش آموزان اداره می شود و در واقع می توان گفت دانش آموزان در حال تمرین نحوه مدیریت، نحوه تدریس و در مجموع آداب و مهارت های اجتماعی هستند.
 

حبیبی عنوان کرد: طرح یک روز برای فردا روز گذشته چهاردهم اسفند ماه در تمام دبیرستان های دخترانه کشور اجرا شد و امروز پانزدهم اسفند ماه در تمام مدارس دبیرستان های پسرانه در حال اجرا است.
 

وی یادآور شد: اجرای این طرح در سال های گذشته نیز در استان انجام می شد و به نظر می رسد یک کار و طرح بسیار خوب و موفقی بوده و آثار مطلوبی نیز داشته است.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: تلقی ما از مدرسه این است که دانش آموزان باید در آنجا تمام مسائلی که در آینده با آن مواجه خواهند شد، تمرین کرده و بیاموزند و با اجرای این طرح برعهده گرفتن این مسئولیت ها تمرین می شود.
 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانش آموزان طی سال هایی که این طرح انجام شد، نشان دادند که در تمامی مسئولیت ها اعم از مدیریت، تدریس و دیگر مسئولیت های اجتماعی آمادگی لازم را دارند و این موقعیت مغتنمی برای آموزش آنها است.
 

حبیبی یادآور شد: این طرح تنها در یک روز به صورت نمادین اجرا می شود ولی منافاتی ندارد که چنانچه مدارس بتواند و برنامه ریزی داشته باشد، این طرح در سایر ایام سال تحصیلی نیز صورت گیرد
 

پایان پیام/

کد خبر 234935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha