اجرای طرح استقبال ایمن از بهار در استان گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با هدف آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و انسان ساخت، طرح بزرگ استقبال ایمن از بهار در گلستان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قاسم سمیعی، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: این طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان وشهرستان ها موظف به اجرای آن هستند.


وی تصریح کرد: این طرح از (25 اسفند) سال جاری آغاز و در (15 فروردین) سال 92 به پایان می‎رسد.


دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: آماده‌باش اداره کل و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه در طول اجرای طرح با مشخص ساختن سه رده جانشینی از جمله اهداف این طرح بهاری است.


سمیعی اضافه کرد: هماهنگی با ستاد نوروزی، افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه های امدادی و خدماتی و ارتقای سطح آگاهی و آمادگی عمومی جامعه در زمینه حوادث و سوانح‌‌‌‌‌ غیر مترقبه از دیگر موضوعاتی است که این طرح پیگیری می کند.


وی خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال افزایش توان عملیاتی دستگاه های متولی امداد‌‌ و نجات استان و مدیریت یکپارچه در مدیریت بحران است.


سمیعی با تاکید بر خدمت رسانی به مردم به عنوان مهمترین اصل شکل گیری این طرح، یادآور شد: مهمترین هدف این طرح افزایش اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی شهروندان و مسافران نوروزی است که قصد عبور یا حضور در استان را دارند.


مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در اجرای برنامه های این طرح سعی می شود از ظرفیت مشارکت های مردمی برای مقابله با حوادث احتمالی استفاده شود.
 

سمیعی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای اطلاع رسانی عمومی در موضوع پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی می تواند به اجرای موفقیت‌آمیز این طرح کمک کند.
 

وی با اشاره به اینکه به زودی نامه ارزیابی عملکرد دستگاه های دخیل در امداد و نجات نوروزی به دستگاه ها ارسال می شود، افزود: فرم ارزشیابی و دستورالعمل‌های مرتبط توسط دستگاه های ذیربط تهیه و نتیجه اقدامات به سازمان ارائه خواهد شد.
 

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران گلستان، دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، شیوه اجرایی این طرح را؛ تشکیل جلسات هماهنگی در استان برای اجرای بهتر آن، ابلاغ طرح به تمامی دستگاه های مرتبط، فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها، فرهنگ سازی و آموزش همگانی با همکاری صدا وسیما، و راه اندازی کشیک ویژه نوروز قلمداد کرد.


سمیعی ادامه داد: تمامی دستگاه های دخیل در طرح موظف هستند، تا(20 فروردین) سال 91 تمامی مستندات خود را به همراه تکمیل فرم های ارزیابی به دبیرخانه این طرح واقع در اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.


پایان پیام/

کد خبر 234807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha