مسجد پایگاه تکامل انسان است

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نقش مسجد در رشد و تکامل انسان، گفت: خانواده ها باید با مسجد، قرآن و نماز نسل جوان را به قله های کمال برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، حجت الاسلام علیرضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، امروز(11 دی) در جمع نمازگزاران مسجد جامع شاه جهان آباد میبد گفت: همه دنیا جمع شده اند تا نسل نوجوان و جوان را از اسلام، ارزش های اخلاقی و معنوی جداکنند.
 

امام جمعه میبد، مسجد را پایگاه تکامل انسان بیان کرد و افزود: تجربه نشان داده است کسانی که از کودکی و نوجوانی در مسجد حضور داشته اند از خیلی از مفاسد و ضد ارزش ها دور هستند.
 

وی با اشاره به مسئولیت سنگین آموزش و پروش و خانواده ها در تعلیم و تربیت، گفت: در این عصر که از زمین و آسمان هزاران آسیب و آفت می بارد آموزش و پرورش و خانواده ها باید با مسجد، قرآن، نماز، اخلاق و تربیت خوب نسل نوجوان و جوان را به قله های کمال برسانند.
 

حجت الاسلام اعرافی، توجه به حضرت ولی عصر(عج) درصبح و شام بویژه انتظار فرج در روز جمعه را از علائم مومن دانست و افزود: وجود نازنین امام عصر(عج) در همه عرصه ها یا حاضر است و عالم را روشن می کند و یا غائب است و از پس ابرها به عالم نور می بخشد و انسان را به سعادت می رساند.
 

امام جمعه میبد، یاد و صلوات به امام زمان (عج) را نوعی عبادت دانست و افزود: انتظار فرج یعنی دل دادن به امام زمان (عج) و عشق به همه خوبی ها و بالاترین ارزش ها بعد از توحید و مقامات ربوبی امام عصر (عج) است.
 

 حجت الاسلام اعرافی، ولایت فقیه و رهبری را امتداد انتظار امام زمان (عج) بیان کرد و افزود: قرن ها ائمه و علمای بزرگ بودند اما کسی راه نمی داد ائمه در مسند هدایت مردم قرار بگیرند.
 

امام جمعه میبد افزود: اما ملت بزرگ ایران با خون فرزندان خود و علم و دانش و بصیرت خود راه خدا و انقلاب را شناختند و انقلاب برپا شد.
 

وی افزود: نهم دی مردم با حضور حماسی خود همه کسانی که زیر پرچم آمریکا جمع شده بودند کنار زدند.
 

حجت الاسلام اعرافی در ادامه ضمن قدردانی از مردم منطقه شاه جهان آباد، گفت: مردم خوب شاه جهان آباد در آزادسازی و ایجاد خیابان مناسب در این منطقه با شهرداری همکاری کنند و شهردار هم برای حل مشکلات این منطقه اعتبار مناسب را به کار گیرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 212274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha