راهیان نور پیوند دهنده نسل اول انقلاب با نسل های جدید است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: راهیان نور پیوند دهنده نسل اول انقلاب با نسل های سوم و چهارم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسن سروش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، ظهر (16آذر) در نشست خبری هماهنگی دومین مرحله اعزام دانش آموزان استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور که  در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد، گفت: اردوهای راهیان نور پل ارتباط نسل های اول انقلاب با نسل جدید و انتقال رشادت ها، جانبازی ها، ایثار و فداکاری جوانانی است، که انقلاب اسلامی را استوار نگه داشتند.


وی با تاکید بر ترویج فرهنگ بسیج و ایثار در جامعه اسلامی، افزود: امروز نسل جوان همچون سال های دفاع مقدس مملو از انرژی های خدادادی و استعداد های بالقوه ای هستند که نیازمند پشتیبان برای حرکت بی وقفه است.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی به تاثیر معنوی اردو های راهیان نور بر افکار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حضور دانش آموزان در این مناطق گامی موثر در راستای ارتباط آنان با آرمان های والای شهدا و پیروی ا زایشان است.


سروش با اشاره به اعزام دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه به مناطق عملیاتی جنوب کشور، اضافه کرد: از آغاز سال تحصیلی 91ـ92 تا کنون بیش از 6 هزار دانش آموز دختر این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.


وی به با بیان اینکه اعزام مرحله نخست این اردوها از 12 مهر ماه سال جاری آغاز و تا دوم آذر ماه ادامه داشت، اظهار کرد:  پنج هزار و 500 دانش آموز به همراه 490 نفر از سرپرستان و راویان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به آغاز اعزام دومین مرحله اردوهای راهیان نور این استان، خاطر نشان کرد: دومین مرحله اعزام دانش آموزان پسر پایه دوم متوسطه از 17 آذر ماه آغاز می شود.


سروش با بیان اینکه این مرحله به دو بخش تقسیم می شود، ادامه داد: بخش اول تا 1 دی ماه ادامه و بخش دوم از 28 دی ماه آغاز و 15 بهمن ماه سال جاری پایان می یابد.


وی در ادامه به آغاز اردوهای راهیان نور از 3 سال گذشته در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این اردوها با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و سپاه روح الله استان برگزار می شود.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: این اردوهای گامی موثر در جهت تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های شهدای انقلاب باشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 202320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha