نقش دانشجویان مومن در بیداری اسلامی تعیین کننده است

فرماندار رشت، نقش دانشجویان مومن و انقلابی را در بیداری اسلامی و تبیین اهداف نظام تعیین کننده دانست و گفت: دانشجویان باید به فرامین مقام معظم رهبری عمل کرده و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به اجانب جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، فرماندار رشت، امروز(16 آذر) در دیدار با جمعی از دانشجویان به مناسبت روز دانشجو، به نقش تاثیرگذار دانشجویان در بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز که بیداری اسلامی صورت گرفته بیش از هر زمان دیگری این تاثیرگذاری خود را نمایان کرده است.

 

ولی الله عظمتی افزود: دانشجو، قشرآگاه و آینده ساز کشور است و دانشجویان آگاه در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی حضوری پرشکوه و تاثیرگذار داشتند.

 

وی با بیان اینکه، امروز هجمه های دشمنان جوانان را هدف قرار داده است، خاطر نشان کرد: قشر دانشجو پیش از انقلاب، همواره با تکیه بر خدا واعتماد به نیروی های خودی در صحنه های مختلف سیاسی-اجتماعی حاضر می شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دوش به دوش ملت شهید پرور در همه عرصه ها به ویژه در دفاع مقدس و سازندگی کشور حاضر شدند و نشان دادند که پیرو مکتب ولایت هستند.

عظمتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرط اصلی در تضمین امروز و فردای دانشجو میزان برخورداری او از معنویات است، گفت: فارغ التحصیل دانشگاه ما باید نسبت به کشور و میهن خود وفادار و متعهد باشد.

 

وی ادامه داد: دانشجویان باید به فرامین مقام معظم رهبری عمل کرده و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به اجانب جلوگیری کنند.

 

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: دشمن با برنامه ریزی همه جانبه در تلاش است از طریق رخنه در میان اساتید و دانشجویان به اهداف پوشالی خود جامه عمل بپوشاند لذا برنامه ریزی و هدف گذاری و اجرای فوق برنامه های موثر و هدفمند، با هدف آگاهی بخشی و تعمیق بنیه های اعتقادی مجموعه اساتید و دانشجویان، محیط های دانشجویی ما را در برابر این خطرات و هجمه های دشمن، مصون نگه می دارد.

 

وی نقش دانشجویان مومن و انقلابی در بیداری اسلامی و تبیین اهداف نظام را تعیین کننده دانست و اذعان کرد: تشکل های اسلامی در سطح دانشگاه ها باید در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی در موج بیداری اسلامی پیشگام باشند.

 

ولایت یک محور در نظام دینی و اسلامی است
موسی فکور، معاون سیاسی فرمانداری رشت نیز با تاکید بر قرار دادن علم در کنار تخصص، اذعان کرد: ما زمانی موفق خواهیم شد که دانشگاهیان را وارد عرصه های مختلف کرده و با توجه به این قشر، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر جامعه باشیم.

 

وی، جوانان ایرانی را جوانان مستعد و باهوشی دانست که در تمام جهان شناخته شده اند و گفت: این جوانان و به خصوص قشر دانشجو باید نسبت به آنچه که می شنوند و عمل می کنند تفکر کرده و به دنبال منابع باشند و آگاهانه عمل کنند و چیزی را سطحی نپذیرند.

فکور با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی است و منابع با ارزشی در آن وجود دارد، افزود: مستکبران تلاش می کنند تا پایه های دینی و مذهبی مردم جامعه ما را سست کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز ولایت یک محور در نظام دینی و اسلامی ما محسوب می شود و همه باید به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشیم .

پایان پیام/

 

کد خبر 202317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha