دوره آموزشی مدیریت فرهنگی در کرمانشاه برگزار شد

دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های تازه تاسیس کرمانشاه با حضور 90 نفر، صبح امروز(16 آذر) در کانون فرهنگی هنری نور مسجد نورالحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، در این مراسم حجت الاسلام آفتابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فرهنگ و مدیریت فرهنگی از جمله مواردی است که محور و زیربنای اساسی توسعه اقتصادی پایدار محسوب می‌شود، گفت: زمانی که شیوه زندگی جامعه بر مبنای فرهنگ قوی علمی و توسعه یافته قرار گرفت، به راحتی می‌توان بنیادهای توسعه پایدار را بر آن استوار ساخت.


وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای جدی مقابله شبیخون فرهنگی دشمن است، گفت: مدیران مسئول کانون های مساجد باید با مدیریت مناسب فرهنگی، شناسایی ابزارها و جذب جوانان و نوجوانان به این پایگاه، کارکردها و آرایه های معنوی مساجد را احیا کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه مدیران کانون های مساجد باید در زمینه فرهنگ فکری خلاق و پویا داشته باشند، بیان کرد: آنچه که دشمنان ما از نام آن هراس دارند پایگاهی به نام مسجد است که باید همه ما در زمینه احیای کارکردهای آن گام برداریم.


طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این دوره آموزشی ویژه مدیران مسئول کانون های تازه تاسیس است، گفت: آشنایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با ابزار مدیریت فرهنگی و برنامه ریزی آموزشی و فرهنگی، به روز رسانی اطلاعات در حوزه مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت هر چه بهتر آن، آموزش شیوه استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت کارآیی هر چه بیشتر مدیران، آشنایی مدیران با شیوه های حل مسئله جهت مدیریت بهترمسائل و مشکلات فرهنگی، تبیین جایگاه تدوین شاخصه های فرهنگی در راستای استاندارد سازی فعالیت های فرهنگی و القای روحیه جهادی در انجام فعالیت های فرهنگی در مسجد از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.


وی عنوان کرد: دراین دوره آموزشی شرکت کنندگان طی دو روز زیر نظر دکتر صفری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و استاد صادقی از اساتید دانشگاه با سرفصل های آموزشی آشنایی با اصول مدیریت فرهنگی، آشنایی با سیاستگذاری، تدوین شاخصه ها و حل مسئله، مخاطب شناسی و ارتباط موثرو آشنایی با اصول برنامه ریزی مدیریت فرهنگی آشنا می شوند.


صفری، با اشاره به اینکه این دوره آموزشی (16 و 17 آذر) در کانون تخصصی آموزش (نور) مسجد نورالحسین(ع) بگرزار می شود، اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان 336 است و در حال حاضر 70 باب کتابخانه با دریافت مجوز رسمی از ستاد عالی کانون های مساجد کشور، در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: با توجه به عدم وجود فضای مناسب فرهنگی جهت راه اندازی کتابخانه در برخی از مساجد، تعداد 133 باب کتابخانه باز در شبستان این مساجد راه اندازی و تجهیز شده است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد استان دارای کانون فرهنگی هنری باشند که استان کرمانشاه در سال گذشته به این آمار رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 202307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha