طرح زمستانی راهنمایی و رانندگی در کردستان آغاز شد

همگام با سراسر کشور و در قالب 156 تیم ثابت و 78 تیم پشتیبان طرح زمستانی راهنمایی و رانندگی در کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، محمد قنبری، جانشین فرمانده انتظامی کردستان، صبح امروز(16آذر) در مراسم آغاز طرح زمستانی راهنمایی و رانندگی در سنندج، اظهار داشت: طی چند سال اخیر ساهد کاهش تصادفات و صدمات رانندگی در سطح جاده های استان هستیم که این مهم با توجه به ثابت بودن شاریط نامساعد جغرافیایی و جاده های استان نشانگر بالارفتن فرهنگ ترافیکی و افزایش توجه و احترام مردم این استان به قوانین رانندگی است.


وی افزود: طی 8 ماهه نخست امسال نیز شاهد کاهش 13درصدی میزان تصادفات و کاهش 21درصدی تلفات رانندگی در استان هستیم و این مهم نشأت گرفته از فرهنگ والای ترافیکی و زحمات و تلاش های متولیان امر در این حوزه است.

 

جانشین فرمانده انتظامی کردستان متأسفانه سال گذشته به دلیل کولاک و برف شدید شاهد مسدود شدن 4 روزه جاده های مواصلاتی استان و ایجاد مشکلات فراوانی برای هموطنان بودیم و در این حادثه نیز بیش از هزار خودرو در بین جاده های مواصلاتی زمین گیر شدند.


قنبری خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از تکرار اینچنین حوادث تلخی سعی شده است برای سال جاری هماهنگی و برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد لذا در طرح زمستانی امسال که از 15 آذر تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت 156 تیم ثابت و 78 تیم پشتیبان از دستگاه های همکار در طرح از جمله هلال احمر و راهداری استان حضوری فعال خواهند داشت و در 5 محور مواصلاتی استان مستقر می شوند.


وی افزود: به منظور رفع موانع و مشکلات جاده ای در استان و تلاش برای کاهش تصادفات و صدمات رانندگی در استان کارگروه تخصصی در نیروی انتظامی استان تشکیل شده و این کارگروه با تکیه بر تحقیقات و نظرات علمی کارشناسان خود هر 15 روز یک بار همه عوامل و علل تصادفات به وقوع پیوسته و راهکاری عملی برای رفع آن ها را بررسی می کند.


قنبری از خدمات اصحاب رسانه استان در آگاهی بخشی به عموم مردم تقدیر کرد و افزود: بدون شک بخش عمده ای از کاهش تصادفات در استان و ارتقای فرهنگ رانندگی در استان مدیون تلاش ها و خدمات اصحاب رسانه بوده و معاونت های مختلف نیروی انتظامی استان آماده هرگونه همکاری و تعامل با خبرنگاران استان برای بازتاب سریع اخبار و آگاهی بخشی عمومی به مردم هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 202304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha