ایثار امری بالاتر از وظیفه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه وظیفه یک امر مهم است و کسانی که این امر را عمل کنند ، آسمانی خواهند شد، گفت: زمانی که هر کاری در امر وظیفه قرار گیرد برای او نمی توان هیچ قیمتی را تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز (16 آذر) در هفتمین جشنواره نشریات فرهنگی جوان استان گفت: در عالم هستی چهار واژه با عنوان وظیفه، غریزه، ایثار و انفاق وجود دارد که مورد نیاز همه انسان ها است.


وی افزود: با توجه به اینکه غریزه ممکن است همراه با درک نباشد اما وظیفه یک تکلیف است که در پشت آن یک تفکر و اندیشه وجود دارد.


حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: گاهی اوقات انجام امر غریزه درست است و گاهی اوقات هم باطل است که انسان ها بر اساس این امر راه انحرافی را طی می کنند.


وی خاطرنشان کرد: همه عالم خلقت به سه گروه تقسیم می شوند که گروه اول حیوانات هستند که بر اساس غریزه عمل می کنند و تکلیفی ندارد و گروه دیگر که و فقط به وظیفه عمل می کنند که آنان ملائک هستند و تابع غریزه هستند و گروه دیگر انسان ها هستند که گاهی به وظیفه و گاهی به غریزه عمل می کنند.


حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به اینکه وظیفه یک امر مهم است و کسانی که این امر را عمل کنند عرشی خواهند شد، افزود: زمانی که هر کاری در امر وظیفه قرار گیرد برای او نمی توان هیچ قیمتی را تعیین کرد.


وی با بیان اینکه ایثار امری بالاتر از وظیفه است، گفت: گاهی اوقات انجام دادن کارها یک وظیفه نیست اما انجام آن ایثار به حساب می آید.


پایان پیام/
 

کد خبر 202278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha