حمایت ورزش و جوانان استان زنجان از طرح های سازمان های مردم نهاد

کارشناس مشارکت های اجتماعی ورزش و جوانان استان زنجان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان از طرح های سازمان های مردم نهاد حمایت می کند.

 

بهمن شهبازی، کارشناس مشارکت های اجتماعی ورزش و جوانان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: برخی از طرح های ارائه شده از سوی سمن ها با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در حال اجرا هستند.
 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 12 طرح از سوی سمن ها ارائه شده است، افزود: این طرح ها با حمایت این اداره در حال اجرا بوده و یا در مرحله شروع به اجرا قرار دارند.
 

این مقام مسئول گفتگوی جوانان با مسئولان، طرح حجاب و عفاف، طرح آموزش مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد و ایدز و فعالیت های قرآنی را از جمله طرح های ارائه شده از سوی سمن ها عنوان کرد و بیان داشت: نمایشگاه حریم ریحانه و طرح نرم افزار تلفن همراه " اولی الابصار" نیز از دیگر طرح هایی است که با حمایت های مالی از سوی ورزش و جوانان استان اجرا شده اند.
 

وی محور فعالیت های سمن ها را علمی و پژوهشی، ادبی هنری، اعتقادی، آسیب های اجتماعی، مهدویت، عفاف و حجاب زنان و دختران، ازدواج و خانواده، قرآنی، ورزش، دفاع مقدس (ایثار و شهادت)، فضای مجازی و رسانه، انقلاب اسلامی و تاریخی، اندیشه و مباحث نظری و مواردی نظیر این بیان کرد.
 

شهبازی ادامه داد: به طور مثال در حوزه محور اجتماعی می توان فعالیت هایی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، یا در حوزه سلامت و خانواده به صورت طرح از سوی سمن ها ارائه و با حمایت این اداره کل به انجام می رسد.
 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 15 تشکل غیردولتی برای تمدید مجوز خود درخواست کرده اند، افزود: تعداد 10 مورد از این تقاضاها برای انتخاب و تایید نام از سوی اداره کل به اداره ثبت اسناد معرفی شده تا پس از تایید نام برای طی مراحل نهایی برای صدور مجوز دائم اقدام شود.
 

کارشناس مشارکت های اجتماعی ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: پیش از این سازمان ملی جوانان سابق فرآیند صدور این نوع مجوزها را برعهده داشت که پس از ادغام با سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان این اداره کل فرآیند را ادامه می دهد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 202262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha