ایران حامی جهان اسلام و جهان منطق است

متکی گفت: ایران اسلامی در تمام حوزه‌ها در دیپلماسی و روابط خارجی خود خواستار مناسبات، مذاکرات و تعاملات بر مبنای قدرت منطق امام راحل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه کشور و عضو جبهه اصولگرایان صبح امروز(16آذر) در جمع خبرنگاران با بررسی سیاست‌های خارجی دولت نهم و دهم اظهار داشت: ایران حامی جهان اسلام و جهان منطق است.

 

متکی گفت: ایران اسلامی در تمام حوزه‌ها در دیپلماسی و روابط خارجی خود خواستار مناسبات، مذاکرات و تعاملات بر مبنای قدرت منطق امام راحل است.

 

 وی با تحیل سیاست خارجی دولت نهم و دهم گفت: در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد شاهد سوزن‌بانی جدید و تغییر در سیاست‌های خارجی کشور هستیم.

 

متکی سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد را در ظاهر رویکرد رادیکالی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در دولت نهم و دهم سیاستی همراه با تهاجم نرم‌افزارانه است.

 

وی با تاکید بر اینکه روابط خارجی باید به شکل متوازن صورت گیرد گفت: در گذشته روابط خارجی در حوزه صنعت، اقتصاد و کشاورزی در ارتباط با آمریکا و انگلیس خلاصه می‌شد.

 

عضو جبهه اصولگرایان گفت: امروز کشور بیش از هر دوره‌ای استقلال را تجربه کرده و در این راستا مبنای روابط خارجی خود را کشورهای همسایه قرار داده و بر گسترش روابط آسیایی مبادرت ورزیده است.

 

متکی اظهار داشت: در سیاست خارجی و روابط خارجی باید متنوع سازی کنیم و نوعی توازن و تعادل را با هوشمندسازی مناسبات در نظر بگیریم.

 

وی با اشاره به تلاش برای ثمربخشی بخش هسته‌ای کشور در ماه‌های پایانی دولت هشتم، گفت: با تعلیق چند ماهه در بخش انرژی هسته‌ای کشور، بروز و ظهور این دستاورد در ابتدای دولت نهم شکل گرفت.

 

وی افزود: در پایان دولت هشتم، فعالیت هسته‌ای به رکود و تعلیق درآمد و پس از بازبینی دوباره بخش‌های هسته‌ای نطنز و اصفهان دوباره راه‌اندازی شد و برخلاف هدف نظام سلطه امروز ایران یکی از سرآمدان غنی‌سازی اورانیوم تلقی می‌شود.

 

 پایان پیام/
 

کد خبر 202247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha