ظرفیت لازم برای افزایش تردد زائران تا مرز 6 هزار نفر وجود دارد

فرماندار قصرشیرین، از فراهم بودن تمامی امکانات لازم برای اعزام و تردد روزانه 6 هزار نفر زائر عتبات عالیات از مرز بین المللی خسروی به کشور عراق خبر داد.

حسین پروین، فرماندار قصرشیرین، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: از ابتدی بازگشایی مرز خسروی در 22 خرداد سال 87 تا پایان آبان امسال در مجموع دو میلیون و 718 هزار و 359 نفر زائر از مرز خسروی تردد کرده اند.

وی با قدردانی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی نمایندگی گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری و هنگ مرزی که با حساسیت خاصی مسایل را پیگیری می کنند، اظهار داشت: روزانه 40 کاروان از زائران عتبات عالیات از طریق این مرز به کشور عراق اعزام می شوند که البته به دلیل افزایش قیمت پکیچ ویژه زائران، متأسفانه این تعداد کاروان به نصف کاهش یافته است این در حالی است که مرز خسروی پتانسیل لازم برای سرویس دهی به 10 هزار زائر و مسافر در روز را دارد.

 

فرماندار قصرشیرین، با اشاره به توافقات صورت گرفته با طرف عراقی و تمهیدات لازم امنیتی در جهت تأمین امنیت جانی زائران، اظهار داشت: توافق طرفین بر افزایش سقف اعزام زائر تا 6 هزار نفر در روز است که امکانات لازم در جهت تحقق این امر در مرز خسروی مهیاست.

وی در ادامه میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را افتخاری بزرگ برای مردم این شهرستان خواند و گفت: مردم این شهرستان افتخار میزبانی زائران عتبات عالیات کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه را نیز دارند.

پروین، همچنین از تردد 164 هزار و 715 نفر مسافر و هشت هزار و 363 دستگاه خودروی شخصی از مرز پرویزخان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: براساس موافقت نامه میان استانداران کرمانشاه و اربیل عراق در آینده نزدیک شهروندان اقلیم کردستان عراق می توانند با خودروهای شخصی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند.

پایان پیام/

کد خبر 202245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha