افزایش 6 درصدی تولد و ازدواج در گلستان

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان گفت: ثبت تولد و ازدواج در آبان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان به ترتیب 6 و 5/6 درصد افزایش یافتند.

سیف الله ابوترابی، مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان میزان ثبت آمار ازدواج در آبان سال جاری در استان گلستان را 2 هزار و 44 مورد بیان کرد و گفت: در همین مدت یکصد و 89 مورد طلاق در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 241 مورد بود.

 
وی افزود: در آبان سال جاری به ازای هر 8/10 ازدواج یک طلاق در استان گلستان ثبت شد.


این مقام استانی آمار ثبت ولادت در گلستان را در همین مدت 3 هزار و 351 مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد سند ثبت شده 6 مورد مربوط به سال های گذشته بودند.


ابوترابی با بیان اینکه ولادت ثبت شده در استان گلستان در آبان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشت، افزود: نرخ خام ولادت در استان با احتساب آمار ثبت ولادت آبان ماه 1/ 23 در یک هزار نفر جمعیت است.
 

به گفته وی، در آبان سال جاری در استان گلستان به ازای هر 100 دختر 103 پسر به دنیا آمدند.


وی خاطرنشان کرد: 99 درصد ولادت ها در مهلت قانونی 15 روزه و 15 ولادت نیز خارج از این مهلت به ثبت رسیدند که در این زمینه گرگان و گنبد به ترتیب با 5 و 3 مورد بیشترین و کمترین سهم رعایت نکردن زمان قانونی ثبت ولادت را به خود اختصاص دادند.


مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت ولادت در استان گلستان در آبان سال جاری متعلق به شهرستان گرگان با 704 مورد است، گفت: کمترین میزان ثبت ولادت در استان در همین مدت با 59 مورد مربوط به بندرگز است.

 

ابوترابی آمار ثبت سند وفات در استان گلستان در این مدت را 685 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد سند، 22 مورد مربوط به سال های گذشته بودند.


وی خاطرنشان کرد: ثبت وفات در استان گلستان در آبان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2/1 درصد افزایش داشت.


پایان پیام/
 

کد خبر 202239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha