850هزار نفر از اتباع کشور افغانستان به صورت قانونی درایران مستقر هستند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از استقرار850 هزار نفر اتباع افغانستان به صورت قانونی در داخل ایران خبر داد و گفت: بیشترین تمرکز جمعیتی افغان ها در شهرهای تهران، قم، فارس، کرمان و البرز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، عزیز کاظمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، در نشست بررسی مسایل اتباع افغان مقیم شیراز با اشاره به برآورد آمار غیر رسمی تعداد اتباع افغان در ایران، گفت: حدود یک میلیون نفر و بیشتر از این در کشور است که به صورت غیر قانونی حضور دارند.



وی با اشاره به قانونی و مستقر بودن 850 هزار نفر اتباع کشور افغانستان در ایران، افزود: ساز و کار هایی برای قانونی کردن حضور اتباع غیر قانونی در کشور فراهم است که امیدواریم این افراد خودشان به مراکز مربوطه مراجعه و حضور قانونی خود را ثبت کنند که با افراد غیر از این موارد و متجاوزان مرزی مطابق قانون برخورد می شود.



کاظمی، بیشترین تمرکز جمعیتی افغان ها را در کشور ایران دانست و تاکید کرد: بیشترین تمرکز جمعیتی افغان ها در شهرهای تهران، قم، فارس، کرمان و البرز است که جمعیت کثیری از افغان ها را در خود جای داده اند و اکثریت این افراد در داخل شهر ها و در بین مردم زندگی می کنند و تنها درصد خیلی کمی از آنها در داخل اردوگاه ها هستند.



مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، وضعیت ارائه خدمات به اتباع افغان در استان فارس را مناسب و خوب ارزیابی و تصریح کرد: در این سفر مراکز آموزشی، مرکز فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزی و مرکز بهداشت مورد بازدید و خدماتی مانند وضعیت آموزش، اشتغال، بهداشت، تربیت نیروی ماهر کار و امرار معاش که به اتباع افغانی در این مراکز انجام می شد، مورد بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 202187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha