تشکل های دانشجویی بازوان اجرایی حوزه فرهنگی دانشگاه هستند

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تشکل های دانشجویی بازوان اجرایی فعالیت های حوزه فرهنگی دانشگاه ها هستند.

دکتر رضا دستجردی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، با اشاره به 16 آذر و تبریک این روز به دانشجویان، افزود: این روز یادآور بینش بالا، روحیه استکبار ستیزی، حرکت آگاهانه و پویایی محیط دانشجویی و دانشگاه در برابر خیانت های حکومت آن زمان و آمریکا جهانخوار بود.

 

وی با بیان اینکه در طول زمان برخی مسائل ثابت و برخی دیگر دچار تغییر می شوند، ادامه داد: آگاهی نسبت به زمان و روحیه استکبار ستیزی از اصول ثابتی هستند که در تمام دوران برای افراد جامعه بویژه قشر دانشجو باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با تاکید بر اینکه در کنار تقویت بعد علمی، دانشجو باید در زمینه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز تلاش کند، تاکید کرد: این دو عنصر در کنار هم، باعث ایجاد قدرت در فرد و جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید دانشجویان را فرزندان خود بدانند، افزود: مسئولان باید در ایجاد فضا برای فعالیت دانشجویان، بهره گیری از افکار و دیدگاه های منطقی دانشجویان در جهت بهبود بیشتر وضعیت دانشگاه و مشارکت آنان در تصمیم گیری، تلاش کنند.

 

دکتر دستجردی، تشکل های دانشجویی را بازوان اجرایی فعالیت های حوزه فرهنگی ذکر کرد و ادامه داد: هدف از این کار انتقال آداب ورسوم و پرورش دانشجویان در قالب تشکل های دانشجویی به منظور بالا بردن توانایی آن ها در مباحث اجتماعی، مدیریتی و اجرایی از طریق خود آن ها است.

 

دکتر دستجردی، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی براینکه " دانشگاه کارخانه آدم سازی است"، تصریح کرد: از آنجایی که ساختن انسان مربوط به بعد تربیتی او می شود و از طرفی ارتباط تنگاتنگی بین سطح دانش و اخلاق وجود دارد، لذا تمامی روش های آموزشی، کتب و کلاس های درس نهایتا باید منجر به بالا بردن توانایی فرد در حیطه رشته تخصصی درسی و پرورش ابعاد اخلاقی فرد می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 202157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha