تعاملات استان های ایلام و واسط عراق افزایش می یابد

استاندار ایلام، گفت: تعاملات اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات بین دو استان همجوار ایلام و واسط در کشور عراق افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمود عباس زاده مشکینی، عصر چهارشنبه(15 آذر)در دیدار با مهدی الزبیدی استاندار واسط عراق و هیأت تجاری اقتصادی همراه، اظهار کرد: گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو استان مرزی، بستری مناسب برای مبادلات و ارتباطات دو جانبه ایجاد می کند.


وی، به مشترکات فرهنگی و اعتقادی دو کشور و استان های همجوار ایلام و واسط عراق اشاره کرد و افزود: این مشترکات فرهنگی به ویژه شیعه نشین بودن2 استان همجوار فضایی مناسب برای ایجاد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور در راستای توسعه و پیشرفت به وجود آورده است.


استاندار ایلام، در ادامه بر ضرورت تسهیل ترانزیت کالا و زوار از پایانه مرزی مهران، گشایش شعبه بانک ملی ایران در شهر کوت مرکز استان واسط جهت سهولت مبادلات ارزی، لزوم گشایش سرکنسولگری کشور عراق در شهر ایلام و تکمیل پایانه مرزی مهران و احداث پایانه مرزی در خور شأن دو ملت تأکید کرد.


عباس زاده مشکینی، با اشاره به تجربه و دستاوردهای ارزشمند ملت ایران در توسعه و عمران کشور بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر به کارگیری تجربیات و دستاوردهای کسب شده در کشور عراق علاقمند است.


وی، در پایان، بر ضرورت و تأثیر حضور شرکت های ایرانی در عراق اشاره کرد که این موارد مورد تائید و توافق طرف عراقی نیز قرار گرفت.


مهدی الزبیدی، استاندار واسط نیز در این دیدار، گفت: مسئولان استان واسط حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در استان واسط را به دلیل اشتراکات و علایق مشترک اعتقادی و فرهنگی تاکید دارند.


وی، اظهار کرد: مسئولان این استان، قابلیت های شرکت های ایرانی مغتنم می شمارند و فعالیت شرکت های ایرانی را بر فعالیت شرکت های سایر کشورها ترحیج می دهند.


گفتنی است، دو طرف ضمن تأکید بر لزوم در ادامه این نشست ها، به مرور و بررسی مصوبات تفاهم نامه های پیشین و حسن اجرای مصوبات با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.


شایان ذکر است، این دیدار در محل پایانه مرزی مهران با حضور محمود عباس زاده مشکینی و مهدی الزبیدی استاندار واسط عراق و هیئت اقتصادی و فرهنگی همراه صورت گرفت.


پایان پیام/

کد خبر 202148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha