برنامه ‌ریزی ‌های فرهنگی مدیریت شهری مبتنی برتحلیل‌ جامعه ‌شناختی باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برنامه ‌ریزی ‌های بخش فرهنگی مدیریت شهری را باید مبتنی بر ترکیب جمعیتی شهر و تحلیل‌ جامعه ‌شناختی از فضای شهری و علایق شهروندان قرار داد.

به گزارش خبر گزاری شبستان از مشهد، حسین شادکام، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد شب گذشته (15آذر) در آیین افتتاحیه گردهمایی دو روزه کارشناسان فرهنگی شهرداری مراکز استان ها اظهار داشت: یکپارچه سازی فعالیتهای مرتبط با فرهنگ شهروندی و فرهنگ اجتماعی در کشورا مهمترین اهداف این گردهمایی است.

 

شادکام با بیان اینکه کلانشهر‌ها در مدیریت شهری باید توانمند ظاهر شوند، افزود: مبنای برنامه ‌ریزی ‌های بخش فرهنگی مدیریت شهری را باید مبتنی بر ترکیب جمعیتی شهر و تحلیل‌ جامعه ‌شناختی از فضای شهری و علائق شهروندان قرار داد.

 

وی گفت: در تولید محصول فرهنگی مرتبط با مدیریت شهری توجه به نوع محلات شهر، ذائقه و تحلیل سلائق مخاطب و نیاز‌های شهروندان از ضروریات است.

 

شادکام با تاکید بر اینکه محصولات فرهنگی مرتبط با مدیریت شهری باید از نظر تاثیرگذاری بر مخاطب بیشترین نقش را در ترویج مسائل شهروندی داشته باشد، اظهار داشت: ذائقه و علائق شهروندان مهمترین اصل در بهبود ارتقای فضاسازی شهری است.

 

بنابر گزارش شبستان در ادامه این گرد همایی هادی مظفری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد نیز درمراسم آغاز این گردهمایی گفت: مدیریت شهری نیازمند برنامه ‌ریزی و جدیت در کسب رضایتمندی شهروندان است.

 

مظفری به بازخورد مثبت المان های نوروز امسال در مشهد اشاره کرد و افزود: در نوروز امسال با نصب 303 المان در 515 نقطه از شهر ، فرهنگ مدیریت شهری را به لایه ‌های درونی زندگی مردم منتقل کردیم.

 

وی توجه به بضاعت شهری و خلاقیت را از مهمترین اقدامات فرهنگی و هنری درمدیریت شهری دانست و گفت: در این مسیر هنرمندان تاثیرگذارترین قشر در ارتقای بخش هنری شهر هستند.

 

مظفری با بیان اینکه افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی و سواد بصری مهمترین دستاوردهای آثار هنری در سطح شهر است، افزود: در مدیریت شهری نیازمند تجلی هنر هنرمندان هستیم.


گفتنی است، برگزاری چهار کارگاه آموزشی در موضوع تولیدات فرهنگی، نشست نقد و بررسی محصولات رسانه ای و بازدید از بوستان مفاخر واقع در فرهنگسرای بهشت از جمله برنامه هایی است که طی دو روز برگزاری همایش اجرا می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 202124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha