ترسیم 43 حرکت پایه ای و مهارتی برای دانش آموزان کشور

رئیس فدراسیون ژیمناستیک از ترسیم 43 حرکت پایه ای و مهارتی برای دانش آموزان کشور و گسترش فعالیت های این فدراسیون در سطح مدارس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، جعفر درویش زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک چهارشنبه شب(15آذر) در مراسم بزرگداشت محمدشریف یاوری مربی و پیشکسوت ژیمناستیک کردستان، اظهار داشت: ژیمناستیک منشأ تقویتی و پایه سایر رشته ‌های ورزشی است که زمینه انتخاب‌ های شایسته آینده افراد برای وارد شدن به سایر رشته‌ های ورزشی را مهیا می ‌سازد و به عنوان علم پایه، مادر و مولد سایر رشته‌های ورزشی معرفی شده است.‏


وی افزود: خوشبختانه با تعامل با وزارت آموزش و پرورش موفق شدیم 43 حرکت پایه و مهارتی را برای آموزش به دانش آموزان در مدارس ترسیم کنیم.


درویش زاده تصریح کرد: در بخش آموزشی نیز کمبودی نداشته و برای بیش از 300 معلم آموزشی در استان ها کارگاه های آموزشی هدفدار برگزار شده است.


وی خاطر نشان کرد: کردستان طی چند دهه اخیر جزو استان های برتر و فعال کشور در این رشته پایه بوده و هم اکنون بیش از 20درصد اعضای تیم ملی اعزامی به اردوهای مختلف نیز از ورزشکاران کردستانی هستند.


رئیس فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: مشارکت و همدلی مردم و مسئولان کردستانی و علاقه بسیار خانواده ها در این استان موجب شده است که مسئولان فدراسیون نیز نگاه ویژه به ارتقای این رشته مادر در کردستان داشته باشند و بدون شک این استان از اولویت های تجهیز امکانات فدراسیون به شمار می آید.


درویش زاده افزود: ما طرحی را آماده کردیم که بر اساس آن 32 ست لوازم کامل ژیمناستیک به استان ها تخصیص می یابد.


وی خاطر نشان کرد: قیمت گذاری ها هم صورت گرفته و قرار است این لوازم از یک شرکت آلمانی تامین شود.


درویش زاده عنوان کرد: امیدوارم سیکل اداری خرید این تجهیزات زودتر انجام شود چرا که یکی از ابزارهای مهم ورزشکاران، مربیان و هیئت های استانی تجهیزات بوده و ما در بازدیدهای استانی که داشتیم از نزدیک مشاهده کردیم که برخی از تجهیزات استان های به کلی مستهلک شده و دیگر قابل استفاده نیستند.


گفتنی است در پایان این مراسم از خدمات و تلاش های 53 ساله محمد شریف یاوری ورزشکار، مربی و پیشکسوت ژیمناستیک کردستان تجلیل به عمل آمد و اعضای هیئت ژیمناستیک استان طی مراسمی نمادین بر تداوم فعالیت ها و خدمات این مربی و پیشکسوت نام آشنای رشته ژیمناستیک کشور تأکید کردند.


پایان پیام/

کد خبر 202083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha