هرمزگان قطب مهم تولید لیموترش کشور / پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن محصول لیموترش در استان هرمزگان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از آغاز برداشت لیموترش در استان خبر داد و گفت: برداشت لیموترش از اوایل تیرماه آغاز شده و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزار تن محصول از باغ های استان برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، محمدرضا شیخ‌زاده در گفتگویی خبری با اشاره به جایگاه مهم استان و رتبه دوم تولید لیموترش در کشور افزود: در هرمزگان با دارا بودن ۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت لیموترش، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول با کیفیت و مرغوب تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.‌

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت لیموترش با حدود ۱۱ هزار هکتار به شهرستان رودان اختصاص داشته و پس از آن میناب و بندرعباس نیز از دیگر مناطق تولید این محصول هستند. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: جهاد کشاورزی با هدف حمایت از باغداران و افزایش بهره‌وری، مجموعه‌ای از خدمات تخصصی را ارائه کرده است که از جمله این اقدامات می‌توان به آموزش‌های مستمر مربوط به هرس و آبیاری، ردیابی و مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی،  همچنین حمایت از طریق توزیع کودهای یارانه‌ای اشاره کرد.

وی یادآور شد: اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار از دیگر راهکارهای این سازمان برای مدیریت منابع آبی و ارتقای تولید محصول لیموترش بوده است.

کد خبر 1891085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha