حیدر دشتیپور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام گفت: همزمان با پایان آیینهای تاسوعا و عاشورای حسینی، موج بازگشت زائران عتبات عالیات از مرز بینالمللی مهران آغاز شده و تمامی دستگاههای خدماترسان با آمادگی کامل در حال ارائه خدمات به زائران هستند.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ هزار و ۷۸۴ نفر از مرز بینالمللی مهران تردد کردند که از این تعداد، ۶۰ هزار و ۲۸ نفر وارد کشور شدند. از مجموع ورودیها، ۵۸ هزار و ۶۴۱ نفر زائر ایرانی و یک هزار و ۳۸۷ نفر تبعه خارجی بودند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام ادامه داد: در همین مدت، ۲ هزار و ۷۵۶ نفر نیز از مرز مهران خارج شدند که یک هزار و ۸۵۹ نفر ایرانی و ۸۹۷ نفر تبعه خارجی بودهاند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش حجم ورود زائران به کشور، نشاندهنده آغاز موج اصلی بازگشت زائرانی است که برای شرکت در مراسم معنوی تاسوعا و عاشورای حسینی راهی عتبات عالیات شده بودند و پیشبینی میشود این روند در ساعات و روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
دشتیپور با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده برای مدیریت این حجم از تردد اظهار کرد: بهمنظور جلوگیری از معطلی زائران و تسریع در انتقال آنان به شهرهای مقصد، فراخوان تأمین و اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران صادر شده و هماکنون ناوگان اتوبوسی مورد نیاز در پایانه مرزی شهید سلیمانی مستقر و آماده خدمترسانی است.
وی تصریح کرد: هماهنگیهای لازم میان سازمان راهداری، استانداری، فرمانداری مهران، پلیس راه، دستگاههای امدادی و سایر نهادهای مسئول انجام شده و تمامی ظرفیتهای حملونقل عمومی برای پاسخگویی به موج بازگشت زائران به کار گرفته شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام تأکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای مدیریت موج بازگشت زائران تدارک دیده شده و تلاش میشود با استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حملونقل عمومی، زائران در کوتاهترین زمان ممکن و با ایمنی کامل به مقاصد خود منتقل شوند.
نظر شما