به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، همزمان با ماه محرم و در فضایی آکنده از شور و اندوه حسینی، مراسم اجرای تعزیه حضرت رقیه(س) به یاد سهساله دشت کربلا با حضور جمعی از عاشقان اهلبیت(ع) در حسینیه اباصالح المهدی(عج) فدشکویه برگزار شد.
این مراسم با هنرنمایی دختران عضو کانون فرهنگی هنری «اباعبداللهالحسین(ع)» و مداحی اکبر حسینی از ذاکران اهلبیت(ع) همراه بود و حاضران در فضایی معنوی، گوشهای از مصائب حضرت رقیه(س) و رنجهای کاروان اسرا پس از واقعه عاشورا را به تماشا نشستند.
در این تعزیه، دختران نوجوان کانون با ایفای نقشهای مختلف، صحنههایی از غربت و مظلومیت دختر خردسال امام حسین(ع) را بازآفرینی کردند؛ صحنههایی که با استقبال و تأثر حاضران روبهرو شد و اشک و اندوه عزاداران را برانگیخت.
اکبر حسینی نیز در بخشهای مختلف این برنامه با مرثیهسرایی و ذکر مصائب اهلبیت(ع)، حال و هوای مجلس را رنگ و بویی عاشورایی بخشید و یاد مظلومیت حضرت رقیه(س) را زنده نگه داشت.
مدیر کانون فرهنگی هنری ابا عبدالله الحسین فدشکویه هدف از اجرای این تعزیه را آشنایی نسل نوجوان و جوان با فرهنگ عاشورا، ترویج معارف اهلبیت(ع) و انتقال پیام صبر، ایثار و وفاداری خاندان امام حسین(ع) عنوان کرد.
به گفته او حسینیه اباصالح المهدی(عج) فدشکویه در ایام محرم میزبان برنامههای متنوع مذهبی، عزاداری، تعزیه و فعالیتهای فرهنگی ویژه بانوان و نوجوانان است و اجرای تعزیه حضرت رقیه(س) یکی از برنامههای شاخص این مجموعه در دهه محرم به شمار میرود.
این مراسم با قرائت دعا و مرثیهخوانی در سوگ سهساله دشت کربلا به پایان رسید و عزاداران با ذکر مصیبت حضرت رقیه(س) و شهدای کربلا، بار دیگر با آرمانهای عاشورایی تجدید عهد کردند.
نظر شما