پیام راهگشای رهبر انقلاب درباره تفاهم‌نامه، بیانگر اعتماد ایشان به خرد جمعی است

حجت الاسلام علی اکبر منصفی تصریح کرد: پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب درباره تفاهم‌نامه، بیانگر اعتماد ایشان به خرد جمعی است. با وجود اختلاف دیدگاه‌ها، معظم‌له مصالح نظام را مورد توجه قرار داده و فرموده‌اند؛ امروز آمریکا در شرایط استیصال قرار دارد و خواهان این تفاهم‌نامه بوده است ازاین‌رو باید به تعهدات و شروط آن پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز جمعه (۵ خردادماه) حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی در خطبه‌های نماز جمعه عنبرآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: آنچه انسان را در دنیا و آخرت یاری می‌کند و موجب عاقبت‌ بخیری او می‌شود، در نظر داشتن بازرس حقیقی یعنی خداوند متعال است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: کسی که به حضور و نظارت دائمی خداوند ایمان داشته باشد، به مسائل دینی و اخلاقی اهمیت می‌دهد از این‌ رو انسان باید برای حضور در دادگاه الهی، نسبت به اعمال خود پاسخگو باشد و در آن محکمه هیچ توجیهی جز تقوا پذیرفته نخواهد شد.

وی با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت ایام اسارت خاندان اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: بنی‌ امیه با وجود گسترش منکرات، همه تلاش خود را به کار گرفت تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرد، اما آن حضرت هرگز در برابر ظلم و انحراف کرنش نکرد، نسبت به ارزش‌های الهی سکوت اختیار نکرد و در محاصره شیاطین یزیدی، استوار و سربلند در برابر منکرات ایستاد.

حجت الاسلام منصفی بیان کرد: انسان مؤمن با زبان و شمشیر خود در راه خدا جهاد می‌کند تا ارزش‌های اسلامی مورد خدشه قرار نگیرد و امام حسین (ع) با پیام عزت، آزادگی و مقاومت، مصداق روشن این حقیقت شدند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به پیام‌های نهضت عاشورا، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های قیام سیدالشهدا (ع)، غیرتمندی است و اگر این ویژگی در جامعه کمرنگ شود، زمینه گسترش فساد فراهم خواهد شد؛ بنابراین نباید غیرت مردان جامعه تحت تأثیر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دچار خدشه شود.

وی با اشاره به اهتمام امام حسین (ع) به اقامه نماز در روز عاشورا، خاطرنشان کرد: آن حضرت حتی در سخت‌ترین شرایط جنگ نیز نسبت به انجام واجب الهی بی‌تفاوت نبودند و نماز را در اوج هراس و سختی اقامه کردند تا این میراث الهی هرگز به فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام منصفی با اشاره به مباحث مطرح‌ شده پیرامون تفاهم‌نامه با آمریکا، عنوان کرد: این روزها در گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه، مطالبی درباره این تفاهم‌نامه مطرح می‌شود که بخشی از آن از سر دلسوزی و دغدغه‌مندی است، اما هر جا این مباحث به بداخلاقی، اختلاف‌افکنی و خدشه‌دار شدن وحدت جامعه منجر شود، باید از آن جلوگیری کرد؛ زیرا نتیجه آن ایجاد یأس در میان مردم و کاهش اعتماد به مسئولان نظام خواهد بود.

امام جمعه عنبرآباد افزود: در جمهوری اسلامی ایران، سخن نهایی را ولی‌فقیه جامعه و جانشین امام زمان (عج) بیان خواهد کرد، نه هیچ فرد دیگری، ازاین‌رو دشمن بدذات با ایجاد تفرقه در پی سست کردن صفوف مردم است تا در فرصت مناسب ضربه خود را وارد کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اشراف کامل بر مسائل و جریانات کشور دارند و یقین بدانید هر زمان احساس کنند امور در مسیر انحراف قرار گرفته است، با تدبیر و درایت از آن جلوگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام منصفی تاکید کرد: امروز وظیفه همه مردم و مسئولان، مراقبت از دستاوردهای جنگ‌های تحمیلی است و اگر نسبت به این موضوع غفلت شود، خسارت‌ های بزرگی متوجه کشور خواهد شد چرا که دشمن می‌کوشد با ایجاد اختلاف و تفرقه، شکست‌های خود در جنگ نظامی را جبران کند.

خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب درباره تفاهم‌نامه، بیانگر اعتماد ایشان به خرد جمعی است. با وجود اختلاف دیدگاه‌ها، معظم‌له مصالح نظام را مورد توجه قرار داده و فرموده‌اند؛ امروز آمریکا در شرایط استیصال قرار دارد و خواهان این تفاهم‌نامه بوده است ازاین‌رو باید به تعهدات و شروط آن پایبند باشد.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی تنگه هرمز، خاطرنشان کرد: امروز تنگه هرمز یکی از ابزارهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌ای بزرگ برای کشور به شمار می‌رود و مدیریت آن در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای، حق و وظیفه جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کشوری حق دخالت در این موضوع را ندارد.

حجت الاسلام منصفی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار کرد: شهید بهشتی شخصیتی بود که همواره آماج حملات دشمنان و حتی برخی افراد ناآگاه قرار داشت، اما با صبر، استقامت و تدبیر، این نهاد مهم و اصیل را مدیریت کرد و امروز نیز قوه قضائیه با اجرای سند تحول قضایی، در مقابله با نفوذ و مفاسد اقتصادی و سیاسی عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است.

امام جمعه عنبرآباد از مسئولان شهرستان عنبرآباد خواست تا با معضلات اجتماعی، به‌ ویژه پدیده حمل و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز، برخوردی جدی و قاطع داشته باشند.

وی همچنین از استاندار کرمان خواست تا نسبت به دغدغه مؤمنان درباره تصمیم حضور بانوان در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات کشتی در کرمان، که به اعتقاد وی با موازین نظام جمهوری اسلامی ایران و فتوای مراجع عظام تقلید همخوانی ندارد، توجه و بررسی لازم را انجام دهد.

کد خبر 1890711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha