طنین «حی‌علی‌الصلاة» در حریم شاهچراغ(ع)؛ سوگواران عاشورا به نماز ایستادند

همزمان با عاشورای حسینی، شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) میزبان خیل عظیم سوگوارانی بود که به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت این آستان مقدس، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند؛ نمازی که یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در دل‌ها زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، امروز، در اوجِ دلدادگیِ عاشورایی، گلبانگِ «اذانِ ظهر» در شیراز با عطرِ کربلا گره خورد. در شبستانِ امام خمینی (ره)، حرم مطهر شاهچراغ (ع) قامتِ سوگواران به یاد آخرین نمازِ حسین (ع) بسته شد تا به امامتِ حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیتِ آستانِ مقدس، یادِ آن لحظاتِ جاودانه در دشتِ نینوا زنده شود.

این تصویرِ همدلی، تنها به حرمِ مطهر محدود نماند؛ از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط استان فارس، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع)، شاهدِ شکوهِ عبودیتی بودند که در میانه هیاهوی ماتم، آرامشی از جنسِ یقین به جانِ عزاداران هدیه می‌کرد.

اما این روزِ حماسی، با غروبِ خورشید به پایان نمی‌رسد؛ وقتی شب‌چراغ‌ها در حرمِ حضرت شاهچراغ (ع) روشن می‌شوند، شیراز مهیایِ آئینی است که دل را به کوچه‌هایِ غریبانه شام می‌برد. امشب، همزمان با شامِ غریبانِ شهدای کربلا، خادمانِ حرمِ مطهر، آئینِ دیرینه و سوزناکِ «لاله‌گردانی» را پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌کنند تا در میانِ شعله‌های کوچکِ لاله، داغِ بزرگِ زینب (س) را به نظاره بنشینند.

کد خبر 1890619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha