به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، آیتالله قربانعلی درینجفآبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، همزمان با صبح تاسوعای حسینی، در حسینیه شهدا با تبیین آیات نورانی قرآن، «قیام لله» را نه وصیتی محدود به قوم یا زمان خاص، بلکه پیامی جهانی و جاودانه برای اولین و آخرین انسانها خواندند.
ایشان با اشاره به اینکه بهترین موعظه، موعظه الهی و بهترین واعظان، پیامبران الهی هستند، خاطرنشان کردند: خدای بزرگ همه را به یک حقیقت واحد فرامیخواند؛ قیام برای خدا، جهاد، فداکاری و ایثار در همه سنگرها، از عبادت و معنویت تا میدانهای سخت دفاع از اسلام.
آیتالله درینجفآبادی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) نیز ادامهدهنده همین مسیر انبیای الهی است، اضافه کردند: هستههای قیام لله از دو یا سه نفر شکل میگیرند و هرچه گسترش یابند، تأثیر دفاع از قرآن و اهلبیت (ع) افزونتر خواهد شد. همانگونه که پیامبر اکرم (ص) با همراهی حضرت خدیجه (س) و حضرت ابراهیم (ع) با یاری هاجر و اسماعیل، رسالت خود را آغاز کردند، امروز نیز هر فرد میتواند با تشکیل این هستهها، به احیای این فریضه الهی بپردازد.
عضو خبرگان رهبری در ادامه با یادآوری مقاومت تاریخی شهید مدرس در برابر استبداد رضاخانی و استعمار انگلیس، تصریح کردند: قیام لله حتی در تنهایی، حبس و شکنجه نیز متوقف نمیشود و این سنت الهی، تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم خواهد داشت.
وی در پایان، قیام لله را منظومهای کامل برای احیای توحید، عدالت، مبارزه با فساد، تحکیم خانواده، عفاف و ازدواج سالم دانسته و خاطرنشان کردند: قیام کربلا، جلوه تمامعیار این حقیقت بود. امروز آزادیخواهان و عاشقان مکتب اهلبیت (ع) باید با تشکیل هستههای مقاومت، در این مسیر گام بردارند و این نهضت الهی را تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دهند.
نظر شما