به گزارش خبرگزاری شبستان، «مسعود پزشکیان» رئیسجمهور کشورمان که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عالی پاکستان به این کشور سفر کرده است، مورد استقبال رسمی «شهباز شریف» نخست وزیر این کشور قرار گرفت.
در آیین استقبال از رئیسجمهور، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، اسکندر مومنی وزیر کشور و محسن حاجیمیرزایی رئیسدفتر رئیسجمهور نیز حضور داشتند.
رئیسجمهور پزشکیان امروز سهشنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانشآموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصفعلی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شد.
هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی میشد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.
پزشکیان پیش از دیدار با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، با عاصف علی زرداری رئیسجمهور و عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور نیز دیدار و گفتوگو کرد.
رئیسجمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاشهایی انجام میشود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهمنامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بندهایی هستیم که در چارچوب قوانین بینالمللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.
نظر شما