به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، مقاومت اسلامی لبنان حزب الله امروز با صدور بیانیهای، حمله نیروهای اسرائیلی به غیرنظامیان در شهر النبطیه در جنوب لبنان را به شدت محکوم کرد و آن را نقض صریح و آشکار آتشبس اعلام کرد
در این بیانیه آمده است که نیروهای ارتش صهیونیستی ساعت ۱۱:۳۰ از میان منازل مسکونی در محله «الدیر» شهر النبطیه، به سوی گروهی از شهروندان لبنان که در حال بازگشایی مسیرها و خارج کردن پیکر شهدا از زیر آوار بودند، آتش گشودند.
بر اساس این بیانیه، در نتیجه این حمله دو غیرنظامی به شهادت رسیدند که یکی از آنان از کارکنان شهرداری بوده است. همچنین تعدادی دیگر از شهروندان نیز زخمی شدند.
مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به پایبندی خود به توافق آتشبس، تأکید کرد: اقدام اخیر ارتش اسرائیل یک نقض فاحش آتشبس به شمار میرود؛ توافقی که مقاومت تاکنون به آن پایبند بوده است.
در بخشی از این بیانیه با استناد به آیه شریفه «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»، بر حق ملت لبنان در دفاع از خود در برابر تجاوزات تأکید شده است.
این بیانیه در شرایطی منتشر شده که مناطق جنوبی لبنان همچنان شاهد تنشهای امنیتی و حملات پراکنده رژیم صهیونیستی است و نگرانیها نسبت به تداوم نقض آتشبس و تشدید درگیریها افزایش یافته است.
نظر شما