تردد زائران از مرز مهران از ۱۱۵ هزار نفر گذشت

فرماندار مهران با اشاره به افزایش تردد زائران در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۱۱۵ هزار و ۸۱۶ نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند و روند ورود و خروج زائران همچنان افزایشی است.

حیدر نعمتی فرماندار مهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم تاکنون مجموع تردد ثبت‌شده از مرز بین‌المللی مهران به ۱۱۵ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است که نشان‌دهنده استقبال گسترده زائران برای تشرف به عتبات عالیات در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

فرماندار مهران افزود: از ساعت صفر بامداد تا صبح امروز نیز ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق این گذرگاه مرزی تردد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، حجم ترددها افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرز مهران همچنان مهم‌ترین و پرترددترین مرز زمینی کشور برای سفر به عتبات عالیات است، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، انتظامی و مرزبانی در آماده‌باش کامل قرار دارند تا خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.

نعمتی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زائران، روان‌سازی عبور و مرور و تأمین امنیت و رفاه مسافران در مرز مهران پیش‌بینی شده و خدمت‌رسانی به زائران به صورت مستمر ادامه دارد.

فرماندار مهران، تأکید کرد: در حال حاضر ۲۹ گیت در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات و تسریع در عبور و مرور زائران فعال است و متناسب با افزایش حجم تردد، تعداد گیت‌های عملیاتی نیز افزایش خواهد یافت.

نعمتی بیان کرد: در سوی دیگر مرز نیز ۱۵ گیت در پایانه زرباطیه عراق فعال است و در صورت افزایش شمار زائران، ظرفیت گیت‌های خدمات‌رسانی متناسب با حجم تردد افزایش می‌یابد.

کد خبر 1890243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha