رسانه‌ها؛ سفیران فرهنگ‌سازی در مدیریت بهینه مصرف انرژی

کردکاظمیان گفت: نقش‌آفرینی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ «صرفه‌جویی»؛ مشارکتی ایمانی برای پایداری شبکه برق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میلاد کردکاظمیان، مسئول روابط عمومی فرمانداری بهشهر شامگاه دوشنبه (اول تیرماه) در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و مدیریت توزیع برق این شهرستان، با تأکید بر اینکه «اسراف» در مصرف انرژی با روح تعالیم دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در تضاد است، از رسانه‌ها خواست تا با رویکردی تبیینی و اخلاقی، مردم را به مشارکت در مدیریت مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق کشور دعوت کنند.

وی در این نشست ضمن اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در مدیریت بهینه منابع، مدیریت مصرف برق را نه تنها یک سیاست اجرایی، بلکه یک وظیفه همگانی و اخلاقی دانست.

این مسوول افزود: تأکیدات استاندار مازندران و فرماندار بهشهر بر همراهی مردم و رسانه‌ها، نشان‌دهنده اهمیت مشارکت عمومی در عبور از چالش‌های فصل گرماست.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در شرایط کنونی، نقشی هدایتگر در آگاه‌سازی افکار عمومی دارند، گفت: رسانه‌ها با استفاده از ابزارهای فرهنگی و تبیینی می‌توانند روحیه صرفه‌جویی را در جامعه تقویت کنند تا فرهنگ بهینه مصرف به یک ارزش عمومی بدل شود.

کردکاظمیان با اشاره به لزوم دقت در انعکاس اخبار تأکید کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع، علاوه بر پیشگیری از شایعات و نگرانی‌های غیرضروری، به ایجاد آرامش در جامعه کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پرهیز از اسراف و خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری را یک «مسئولیت اجتماعی» خواند و خاطرنشان کرد: این اقدامات کوچکِ شهروندی، در کنار هم به حرکتی بزرگ برای تأمین برق پایدار تمامی هم‌وطنان و ادای دین به حقوق دیگران تبدیل می‌شود.

مسئول روابط عمومی فرمانداری بهشهر در پایان ضمن تقدیر از همراهی اصحاب رسانه، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت آگاهانه مردم، شاهد تابستانی آرام و بدون چالش برای شهروندان بهشهری باشیم.

کد خبر 1890211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha