راه‌اندازی شبکه استانی بانوان مبلغ در چهارمحال‌وبختیاری/الگوی سوم زن مسلمان محقق می‌شود

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری از راه‌اندازی «شبکه استانی بانوان مبلغ» در این استان با هدف ایجاد هم‌افزایی، ارتقای دامنه اثرگذاری و سازماندهی ۱۸۰ مبلغه فعال خبر داد و بر ضرورت تربیت نیروهای تراز با تکیه بر الگوی سوم زن مسلمان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌فرد، در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، با تبیین رسالت‌های این نهاد دینی اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران فراتر از یک مرکز صرفاً آموزشی، مجموعه‌ای علمی، تربیتی و مهارتی است که با هدف تربیت الگوی سوم زن مسلمان ایرانی (نه شرقی و نه غربی) و پرورش نیروهای مومن، متعهد و کنش‌گر در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های تبلیغی در استان تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های «قرارگاه بلاغ مبین»، شبکه استانی بانوان مبلغ راه‌اندازی شده است. این شبکه با هدف یکپارچه‌سازی فعالیت‌های تبلیغی، ۹ مدرسه علمیه استان را تحت پوشش قرار داده و ظرفیت ۱۸۰ مبلغه فعال را برای هم‌افزایی و افزایش دامنه اثرگذاری در سطح جامعه به کار خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه طیف گسترده‌ای از نیازهای جامعه را شامل می‌شود، افزود: این نهاد دینی هم‌اکنون با بهره‌مندی از ۱۲۰۰ دانش‌آموخته، حدود ۷۰۰ طلبه در حال تحصیل، ۱۵۰ مبلغ فعال، ۳۰۰ مبلغ طرح امین و ۶۰ معلم‌طلبه، ظرفیت قابل توجهی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های پژوهشی، مشاوره خانواده و فرهنگی فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌فرد با اشاره به خروجی‌های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید این حوزه تاکنون موفق به انتشار ۱۹ کتاب، ۱۱۰ اثر تألیفی و پذیرش ۴۰ مقاله علمی پژوهشی شده‌اند. همچنین ۳۰ پژوهشگر حوزوی استان دارای رتبه «الف» هستند که نشان‌دهنده پویایی علمی این مجموعه است.

وی در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای طلاب گفت: در هر مدرسه علمیه، سه کنشگر رسانه‌ای با هدف تولید محتوا در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دینی تعیین شده‌اند.

تعامل حوزه و دانشگاه برای اثرگذاری اجتماعی

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر ضرورت تعامل نهادهای علمی اظهار داشت: معتقدیم حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و همکاری‌های علمی میان این دو مجموعه برای تحقق اهداف متعالی جامعه ضروری است. در همین راستا، فعالیت‌های حوزه به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود تا کنش‌گری بانوان حوزوی هم در سطح عمومی جامعه و هم در فضای نخبگانی و دانشگاهی ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام هاشمی‌فرد ضمن دعوت از عموم بانوان و دختران علاقه‌مند برای ثبت‌نام در مدارس علمیه استان، به تغییر رویکرد در پذیرش طلاب اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید حوزه، پذیرش کیفی است؛ به نحوی که فرآیندهای آزمون، مشاوره و مصاحبه تخصصی لحاظ شده تا ضمن جذب افراد مستعد، ماندگاری و پایداری طلاب در مسیر طلبگی تضمین شود.

وی تصریح کرد: برای جذب حداکثری، تعامل با آموزش و پرورش، بهره‌گیری از ظرفیت طلبه‌معلمان و مربیان طرح امین و استفاده از تجربیات حضور در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 1890203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha